میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر است

طبق آمار سازمان ثبت احوال؛

میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر است

سازمان ثبت احوال بر اساس آمار های موجود میانگین سن پدر در اولین فرزندآوری در کل کشور در سال 1402 را برابر با 32/1 سال بوده است.

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری دکتر نانو، مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزند آوری در سال 1402 را برابر 32/1 سال برای پدران و 27/3 سال برای مادران اعلام کرد.

بر اساس این گزارش میانگین سن پدر، برای نقاط شهری برابر با 32/7 سال و نقاط روستایی برابر با 29/9 سال است. در سال 1402 در بین استان ها بیشترین میانگین سن پدر در اولین فرزندآوری مربوط به استان تهران با رقم 34/5 سال و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان با 27/1 سال است.

همچنین بر اساس گزارش این مرکز میانگین سن مادر نیز در اولین فرزندآوری در کل کشور در این مدت برابر با 27/3 سال بوده است.

در این خصوص مقدار شاخص در نقاط شهری 28/1 سال و در نقاط روستایی 24/4 سال است. بیشترین میانگین سنی مادران در اولین فرزندآوری، در بین استان ها مربوط به استان تهران با 30/8 سال و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان با 22/7 سال است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر است" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر است"، کلیک کنید.