بیانیه مشترک گروه های فلسطینی پس از مذاکرات مسکو

گروه های فلسطینی شرکت کننده در اجلاس مسکو بر ضرورت وحدت فلسطینیان برای مقابله با نسل کشی رژیم صهیونیستی و تشکیل کشور مستقل فلسطینی تاکید کردند.

به گزارش دکتر نانو، مقامات روسی شرکت کننده در اجلاس گروه های فلسطینی در مسکو پایتخت روسیه اعلام کردند  روحیه مثبت و سازنده ای بر نشست گروه های فلسطینی حاکم بود و رهبران این گروه ها در خصوص دوره ها و مراحل آینده گفت وگو تا رسیدن به وحدت ملی فراگیر توافق کردند.

به گزارش المیادین، شرکت کنندگان در این نشست با انتشار بیانیه ای، در خصوص وظایف فوری پیش روی ملت فلسطین و وحدت عمل برای دستیابی به آنها توافق و بر لزوم مقابله با تجاوزات و جنگ نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه، کرانه باختری و قدس که با حمایت های همه جانبه آمریکا صورت می گیرد؛ تاکید کردند.

گروه های فلسطینی همچنین در خصوص تداوم مقاومت و متوقف کردن و خنثی سازی طرح های کوچ اجباری مردم فلسطین از سرزمین خویش به ویژه در نوار غزه، کرانه باختری یا قدس موافقت کردند.

این گروه ها همچنین تاکید کردند توسعه شهرک سازی های رژیم صهیونیستی طبق قطعنامه های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل یک اقدام غیر قانونی است و باید متوقف شوند.

گروه های فلسطینی شرکت کننده در نشست مسکو بر ادامه تلاش ها به منظور لغو محاصره وحشیانه نوار غزه و کرانه باختری و ارایه کمک های بشردوستانه، حیاتی و پزشکی بدون محدودیت و بی قید و شرط تاکید و در عین حال اعلام کردند باید رژیم اشغالگر صهیونیستی را به عقب نشینی از نوار غزه و جلوگیری از تلاش برای نهادینه کردن اشغالگری یا  کنترل بر هر بخشی از نوار غزه به بهانه مناطق حایل مجبور کرد.

منابع روسی افزودند: جناح ها و گروه های فلسطینی همچنین بر لزوم پایبندی به وحدت تمامی سرزمین های فلسطینی مطابق با قانون اساسی تاکید و مخالفت شدید خود را با هر گونه تلاش برای جدا کردن نوار غزه از کرانه باختری، از جمله قدس اعلام کردند.

رهبران گروه های فلسطینی در نشست مسکو همچنین بر ضرورت تشکیل کشور آزاد و مستقل فلسطینی با حاکمیت کامل برای اراضی اشغالی فلسطین و پایتختی قدس طبق قطعنامه های بین المللی تاکید کردند.

در بیانیه گروه های فلسطینی بر حمایت از ایستادگی و  پایداری و مقاومت مردم فلسطین و حمایت از ساکنان نوار غزه، کرانه باختری و قدس برای غلبه بر آلام ناشی از تجاوزات و ویرانی ها و مقابله با توطیه های اشغالگران و حملات و نقض مداوم حریم مسجد الاقصی و لزوم عبادت آزادانه در ماه رمضان و دفاع از مسجد الاقصی و قدس و مقدسات اسلامی و مسیحی آن تاکید کردند.

گروه های فلسطینی همچنین حمایت کامل خود را از اسرای فلسطینی و اولویت دادن به تلاش ها برای آزادی آنها تاکید کردند و خواستار محافظت و ادامه فعالیت های آژانس بین المللی کار و امداد رسانی به آوارگان فلسطین (آنروا) شدند.

گروه های فلسطینی در بیانیه خود از  آفریقای جنوبی به خاطر ایفای نقش اساسی در تشکیل پرونده در دادگاه بین المللی دادگستری برای پاسخگو کردن اشغالگران برای جنگ نسل کشی تقدیر و تمجید کردند.

گفتنی است فهد سلیمان، رییس هییت جبهه دموکراتیک خلق برای آزادی فلسطین به خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» گفت: طرف روسی آمادگی خود را برای میزبانی از دوره های بعدی گفت وگوها اعلام کرد.

پایان خبر دکتر نانو

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بیانیه مشترک گروه های فلسطینی پس از مذاکرات مسکو" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بیانیه مشترک گروه های فلسطینی پس از مذاکرات مسکو"، کلیک کنید.