بررسی لنز کانن Canon Ef 16-35mm F/4l Is Usm

Canon EF 16-35mm f/4L IS USM: همراهی بی نظیر برای عکاسی منظره

بررسی لنز کانن Canon Ef 16-35mm F/4l Is Usm

خب رفقا چند وقتیه با لنز Canon EF 16-35mm f/4L IS USM عشق و حال می کردم و حس می کنم وقتشه یه کم از تجربیاتم باهاتون به اشتراک بذارم. این لنز یه رفیق عالی برای عکاساییه که عاشق عکاسی منظره هستن. با این لنز میتونید همه چیز رو از کوه های بزرگ تا جنگل های انبوه رو با کیفیت عالی به تصویر بکشید.

بررسی لنز کانن Canon Ef 16-35mm F/4l Is Usm

مزایای لنز:

بررسی لنز کانن Canon Ef 16-35mm F/4l Is Usm

اول از همه باید بگم که این لنز حرف نداره. از کیفیت ساخت عالی و عمر طولانی لنز تا قابلیت ثابت کننده تصویر (IS) که در عکاسی با سرعت شاتر آهسته معجزه می کنه همه و همه عالی هستن.

زاویه دید عریض: این لنز با زاویه دید عریض خودش میتونه یه بخش بزرگ از منظره رو در کادر قرار بده و به شما اجازه میده که با طبیعت بازی کنید و در عکسهاتون حس عمق و فضای بزرگ رو به نمایش بگذارید.

کیفیت تصویر: همونطور که گفتم کیفیت تصویر لنز Canon EF 16-35mm f/4L IS USM فوق العاده است. با این لنز رنگها طبیعی و واقعی به نظر میرسن جزئیات در تمام کادر به وضوح نمایان میشن و خطا در تصویر به حداقل میرسه.

ثابت کننده تصویر: این ویژگی به طور جدّی در عکاسی با سرعت شاتر آهسته کمک می کنه و از لرزش دست شما جلوگیری می کنه. به خصوص در شرایط نور کم IS به شما اجازه میده بدون نگرانی از لرزش دست عکس های شارپ و با کیفیت عالی بگیرید.

فوکوس سریع و دقیق: این لنز با موتور فوکوس Ultrasonic (USM) خودش به طور سریع و دقیق روی موضوع فوکوس می کنه و در عکاسی حیوانات و موضوعات متحرک به کمک شما میاد.

ساختار مقاوم: این لنز با جنس مقاوم و آب و گرد و غبار نابل خودش در هر شرایط آب و هوایی میتونه همراه شما باشه و عکس های عالی از طبیعت رو به شما هدیه بده.

تجربیات شخصی:

تجربیات من با این لنز در تمام زمینه های عکاسی منظره از عکاسی از کوهستان تا عکاسی از جنگل و آبشار خیلی مثبت بود. من توانستم عکس های شگفت انگیزی با این لنز بگیرم که تا قبل از اون هیچ وقت تصورش رو هم نمی کردم.

مثال: یه بار در یه سفر به کوهستان با این لنز عکس هایی از غروب آفتاب روی قله کوه گرفتم که واقعاً زیبا و خاطره انگیز بودن.

نکات مهم:

عمر باتری: این لنز از نظر مصرف باتری به نظر من یه کم پرمصرف هست و ممکن ه در مسافرت های طولانی نیاز به باتری اضافی داشته باشید.

وزن: وزن این لنز نسبتاً زیاد هست و ممکن ه برای برخی عکاسان به ویژه در مسافرت های طولانی کمی آزار دهنده باشه.

راهکارهای حل مشکلات:

باتری: برای رفع مشکل مصرف باتری میتونید از باتری اضافی یا باتری شارژی استفاده کنید. همچنین با فعال کردن حالت صرفه جویی در باتری میتونید مدت زمان استفاده از باتری رو افزایش بدید.

وزن: برای کاهش وزن میتونید از سه پایه کوتاهتر استفاده کنید و یا لنز رو به طور مستقیم روی دوربین mount کنید بدون استفاده از سه پایه .

پاسخ به سوالات متداول:

آیا این لنز برای عکاسی پرتره مناسب است؟

بله این لنز برای عکاسی پرتره هم مناسب هست به خصوص اگر از فاصله کمی با موضوع عکس برداری کنید.

آیا این لنز برای عکاسی ورزشی مناسب است؟

بله این لنز برای عکاسی ورزشی هم مناسب هست. با این لنز میتونید عکس های عالی از رویدادهای ورزشی با زاویه دید عریض بگیرید.

آیا این لنز برای عکاسی با نور کم مناسب است؟

بله این لنز برای عکاسی با نور کم مناسب هست. با این لنز میتونید عکس های عالی با سرعت شاتر آهسته بدون نگرانی از لرزش دست بگیرید.

جدول مقایسه ای:

ویژگی Canon EF 16-35mm f/4L IS USM Canon EF 16-35mm f/2.8L II USM
حداقل فاصله فوکوس 0.28 متر 0.28 متر
زاویه دید 104-74 درجه 104-74 درجه
حداکثر دیافراگم f/4 f/2.8
وزن 630 گرم 765 گرم
ثابت کننده تصویر IS ندارد

نتیجه گیری:

به طور کلی لنز Canon EF 16-35mm f/4L IS USM یه لنز عالی برای عکاساییه که به دنبال یه لنز با کیفیت ساخت و کیفیت تصویر عالی و زاویه دید عریض هستن. این لنز به شما اجازه میده عکس های شگفت انگیزی از طبیعت و موضوعات متنوع بگیرید.

نظر شما درباره این لنز چیه؟ تجربیات خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.