بررسی دوربین بدون آینه کانن Canon Eos R50 Mirrorless Camera Kit 18-45 & 55-210 Lens

Canon EOS R50: یه دوربین همه فن حریف برای عاشقان عکاسی

بررسی دوربین بدون آینه کانن Canon Eos R50 Mirrorless Camera Kit 18-45 & 55-210 Lens

خب بالاخره بعد از کلی تحقیق و مقایسه تصمیم گرفتم Canon EOS R50 رو بخرم. این دوربین یه مدل بدون آینه با قیمت مناسب و امکانات جذاب هست که برای عکاسی و فیلمبرداری مناسبیه. اولین بار که این دوربین رو گرفتم دستم حس خوبی بهم داد! حس یه ابزار قوی و قابل اعتماد. این مقاله راجب تجربه شخصی من با Canon EOS R50 هست. میخوام همونقدر که جذابیت هاش رو بهتون نشون بدم از اشکالاتش هم بگم.

بررسی دوربین بدون آینه کانن Canon Eos R50 Mirrorless Camera Kit 18-45 & 55-210 Lens

یه رفیق خوب برای عکاسی روزمره

بررسی دوربین بدون آینه کانن Canon Eos R50 Mirrorless Camera Kit 18-45 & 55-210 Lens

Canon EOS R50 واقعا یه انتخاب خوب برای عکاسی روزمره هست. با لنز 18-45 و 55-210 که همراهش خریدم من می تونم هر موضوعی رو از منظره و پرتره تا عکس های مکرو و عکس های حیوانات رو به راحتی ثبت کنم. این دو لنز قابلیت زوم مناسبی رو ارائه میدن و در شرایط نوری مختلف هم خوب عمل می کنند.

دوربین Canon EOS R50: ویژگی های جذاب و کمی دردسر

  • کیفیت تصویر: کیفیت تصویر در Canon EOS R50 واقعا عالی هست. این دوربین عکس هایی با جزئیات خوب و رنگ های واقعی رو ثبت می کنه.
  • سیستم فوکوس خودکار: سیستم فوکوس خودکار این دوربین هم واقعا سریع و دقیق عمل می کنه و من در بسیاری از مواقع بدون هیچ مشکلی توانستم عکس هایی با فوکوس به موقع و دقیق رو ثبت کنم. البته در بعضی مواقع و در شرایط نوری کم و یا در موضوعات متحرک کمی مشکل داشت.
  • فیلمبرداری 4K: فیلمبرداری 4K در Canon EOS R50 هم خیلی خوب هست. کیفیت فیلم هم عالی هست و فیلم برداری با نرخ فریم بالا هم میشه انجام داد. ولی حجم فایل فیلم های 4K واقعا زیاد هست و برای ذخیره و ویرایش به فضای ذخیره سازی زیادی نیاز داره.
  • نرخ فریم بالا: این دوربین با قابلیت ثبت عکس با نرخ فریم بالا بهترین گزینه برای ثبت لحظات سریع مثل حرکات ورزشکاران هست. اما کاش می تونست نرخ فریم بالاتری رو ارائه بده.
  • باتری: باتری Canon EOS R50 قدرت خوبی داره و با یه شارژ میتونید به خوبی عکاسی و فیلمبرداری کنید و البته تو مسافرت هم به باتری اضافی احتیاج نخواهید داشت. اما من یه باتری اضافی هم خریدم تا خیالم راحت باشه!
  • صفحه نمایش: صفحه نمایش Canon EOS R50 نیز خوب هست و قابلیت چرخش هم داره. این ویژگی برای فیلمبرداری و عکاسی از زاویه های مختلف خیلی مفید هست. اما کاش از نظر رزولوشن و وضوح بهتر بود.

مشکلات من با Canon EOS R50

  • اتصال بلوتوث: در برخی مواقع اتصال بلوتوث Canon EOS R50 به گوشی من با مشکل روبرو شد و دچار قطعی اتصال شد.
  • عملکرد WIFI: عملکرد WIFI Canon EOS R50 هم خیلی خوب نیست و در برخی مواقع به سرعت و پایداری مطلوب نرسید.

Canon EOS R50: جواب به سوالات شما

1- Canon EOS R50 برای چه مناسب هست؟

Canon EOS R50 برای عکاسان آماتور و حتی حرفه ای که به دنبال دوربین با قابلیت های بالا و قیمت مناسب هستند مناسب هست.

2- چه لنزهایی برای Canon EOS R50 مناسب هستند؟

لنز های Canon EF و RF را میتونید برای Canon EOS R50 استفاده کنید. البته به خاطر داشتن نوع اتصال دوربین و لنز اهمیت زیادی داره. لنز های RF برای دوربین های بدون آینه Canon طراحی شده و اتصال بهتری رو ارائه میدن.

3- آیا Canon EOS R50 برای فیلمبرداری خوب هست؟

بله Canon EOS R50 برای فیلمبرداری با کیفیت 4K و نرخ فریم بالا خیلی خوب هست و می تونید باهاش فیلم هایی با کیفیت و بدون لگ و قطع رو ثبت کنید.

جدول مقایسه Canon EOS R50 با Canon EOS R8

ویژگی Canon EOS R50 Canon EOS R8
سنسور APS-C Full Frame
رزولوشن 24.2 مگاپیکسل 32.5 مگاپیکسل
نرخ فریم 10fps 15fps
فیلمبرداری 4K 30fps 6K 60fps
وزن 429 گرم 613 گرم
قیمت ارزانتر گرانتر

نتیجه گیری

در کل Canon EOS R50 یه دوربین با قابلیت های خوب و قیمت مناسب هست که برای عکاسی روزمره و فیلمبرداری مناسب هست. البته در برخی مواقع با مشکلات کوچکی روبرو شدم اما به نظر من این مشکلات با نسخه های جدید firmware حل خواهند شد.

نظر شما راجب Canon EOS R50 چیست؟ تجربه شما با این دوربین چه طور بوده؟ در بخش نظرات این مقاله تجربه خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.