کدام استان ها باید منتظر بارش باران باشند؟

کدام استان‌ها باید منتظر بارش باران باشند؟

به گزارش دکتر نانو ،رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از وقوع رگبار و رعد و برق در برخی استان ها همچنین وزش باد شدید و گاهی خیزش گرد و خاک در شرق کشورخبرداد.

به گزارش دکتر نانو صادق ضیاییان گفت: سه شنبه (15 خرداد) با گذر امواج میانی جو در مناطقی از شمال غرب، دامنه های شرقی زاگرس واقع در غرب کشور و در استان های قم و شمال اصفهان ابرناکی، وزش باد، گاهی رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود، گفت: در شمال استان های تهران، البرز و قزوین و در دامنه های شمالی البرز واقع در مازندران و شرق گیلان نیز افزایش ابر، رگبار و رعدو برق رخ می دهد.

رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی اضافه کرد: چهارشنبه و پنجشنبه (16 و 17 خردادماه) نیز علاوه بر این مناطق در ارتفاعات یزد و کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان به ویژه در ساعات بعداز ظهر افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد وبرق و وزش باد پیش بینی می شود.

ضیاییان ادامه داد: روز جمعه (18 خردادماه) به تدریج ابرناکی و بارش در شمال غرب و سواحل شمالی کاهش می یابد و در شرق زنجان، همدان، مرکزی، برخی مناطق اصفهان، یزد، کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان وزش باد و رگبار پراکنده رخ می دهد.

وی اضافه کرد: از سه شنبه تا پنجشنبه در شمال شرق، شرق و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی و شرقی وزش باد شدید گاهی گرد و خاک پیش بینی می شود.

رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (15 خردادماه) کمی ابری، در برخی ساعات افزایش ابر و در برخی ساعات احتمال وزش باد با کمینه 20 و بیشینه 33 درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه (16 خردادماه) قسمتی ابری، از بعداز ظهر نیمه ابری تا ابری، گاهی وزش باد شدید و رگبار باران با حداقل دمای 21 و حداکثر دمای 34 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی فردا و پس فردا اهواز با دمای 47 و 46 درجه سانتیگراد گرم ترین و شهرکرد با دمای 5 درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

233217