نزدیک 789 هزار مسافر از پایانه های مرزی آذربایجان غربی تردد کردند – خبرگزاری دکتر نانو | اخبار ایران و جهان

نزدیک ۷۸۹ هزار مسافر از پایانه های مرزی آذربایجان غربی تردد کردند - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار دکتر نانو، ایرج دست نشان عصر سه شنبه در بازدید از پایانه های مرزی استان اظهار کرد: طی دو ماهه نخست سال جاری 788 هزار و 809 مسافر از پایانه های مرزی استان تردد کردند که افزایش 20.62 درصدی را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه 25 درصد پایانه های مرزی کشور در استان فعال است، افزود: میزان تردد در دو ماهه گذشته از سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 20,62 درصدی داشته است.

دست نشان با اشاره به تداوم افزایش امکانات در پایانه های مرزی استان جهت تسهیل و تسریع تردد مسافرین افزود: تردد مسافر در پایانه های مرزی استان به صورت روان در حال انجام است و به تفکیک در این مدت، 574 هزار و 876 مسافر ایرانی و بیش از 213 هزار مسافر خارجی ورود و خروج خود را ثبت کرده اند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در اردیبهشت ماه امسال، 363 هزار 993 مسافر از پایانه های مرزی استان تردد کردند، گفت: پایانه مرزی بازرگان با بیش از 244 هزار ورود وخروج مسافر رتبه اول تردد را در بین 6 پایانه مرزی استان دارد و بعد از آن نیز پایانه مرزی رازی با 228 هزار و 764 مسافر و پایانه مرزی سرو با بیش از 163 هزار تردد در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.

دست نشان خاطر نشان کرد: در سال جاری در مجموع دو هزار و 286 دستگاه ناوگان مسافری اقدام به جابجایی مسافر از پایانه های مرزی استان کردند که از این میزان هزار و 155 دستگاه به کشور وارد و هزار و 131 دستگاه نیز از کشور خارج شدند.