58 شکایت از تاسیسات گردشگری خراسان رضوی دریافت شده است – خبرگزاری دکتر نانو | اخبار ایران و جهان
به گزارش خبرگزاری دکتر نانو، یوسف بیدخوری اظهار کرد: از ابتدای فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر استان ویژه نوروز 1403 که از 15 اسفند ماه سال قبل آغاز شده، پیگیری ها در خصوص بررسی و پاسخگویی به شکایت های دریافتی در سامانه رسیدگی به شکایات ستاد مرکزی خدمات سفر (09629) به صورت شبانه روزی انجام شده است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: از 15 اسفند ماه تاکنون 58 شکایت از تاسیسات گردشگری دریافت شده است که 13 مورد مربوط به هتل ها، 8 مورد مربوط به هتل آپارتمان ها، 5 مورد مربوط به مهمانپذیران، 4 مورد مربوط به خانه مسافرها، دو مورد نیز مربوط به فعالیت واحدهای غیر مجاز و یک مورد مربوط به واحدهای پذیرایی بین راهی بوده است.
وی افزود: بیشترین شکایت های دریافتی با 32 مورد مربوط به دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری بوده است.
بیدخوری گفت: برای رسیدگی به این شکایت ها بلافاصله بعد از دریافت اقدام می شود و اولویت رسیدگی با برگشت مبالغ اضافه دریافتی از زایران است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی افزود: تعداد اندکی از این شکایت ها از جمله دفاتر و شرکت های خدمات مسافرتی با توجه به اینکه مستلزم حضور شاکی است، پس از انجام سفر شاکیان در روزهای آینده رسیدگی می شود.
وی ادامه داد: زایران و مسافران به صورت شبانه روزی، برای دریافت اطلاعات و راهنمایی در زمینه گردشگری، اسکان یا شکایت از خدمات دریافتی از مراکز اقامتی و پذیرایی و دیگر خدمات سفر با شماره تلفن 09629 رسیدگی به شکایات ستاد مرکزی خدمات سفر کشور و شماره تلفن استانی 37045 -051 تماس بگیرند.