چگونه سبزی قورمه سرخ شده را خشک کنیم؟

سبزی خشک شده سبزی قورمه چیست؟ خورش سبزی کورما را چگونه خشک کنیم؟ مقدار و ترکیب سبزیجات خشک برای هر فرد چگونه است و چگونه می توان آنها را در منزل تهیه کرد. همانطور که می دانید کورما یکی از مهم ترین مواد خورش سبزی است که اکثر مردم آن را به صورت تازه می پزند یا در فریزر نگهداری می کنند.

چگونه سبزی قورمه سرخ شده را خشک کنیم؟

در این قسمت از آموزش می خواهیم طرز خشک کردن سبزی قورمه شمالی را به شما آموزش دهیم و اگر به سبزیجات تازه یا منجمد دسترسی ندارید می توانید با سبزیجات تازه و خشک سبزی خوشمزه درست کنید. با سایت torshvash.ir بمانید.

سبزی گورما سبزی از چه چیزی تشکیل شده است؟

قورمه ترکیبی از سبزیجاتی مانند کرفس، جعفری، تره فرنگی، فلفل قرمز و اسفناج است.

آیا از نسبت و ترکیب هر سبزی در قورمه سبزی اطلاع دارید؟

یک سبزی خوب برای سوپ سبزیجات باید ترکیب خوبی از گشنیز، گشنیز، پیاز، رازیانه و اسفناج باشد. مقدار و نسبت این ترکیب 20 درصد گشنیز، 30 درصد جعفری، 40 درصد پیاز، 5 درصد اسفناج و 5 درصد شنبلیله می باشد. در راهنمای زیر تمامی سبزی های خورش کورما سابجی را نشان می دهیم تا بتوانید آنها را بشناسید.

گشنیز یکی از گیاهان معطر و معطر خورش قرمه است که برگ های آن شباهت زیادی به جعفری دارد. اما برگ گشنیز لطیف تر از برگ جعفری است. گشنیز خواص زیادی دارد که یکی از آنها این است که می تواند به عنوان یک میکروب کش قوی عمل کند و از انتشار بیماری ها در بدن جلوگیری کند. گیاه گشنیز سرد و خشک است.

گشنیز از سبزی های معطر و معطر خورش قورمه است که برگ های آن شباهت زیادی به جعفری دارد. اما برگ های گشنیز شکننده تر از برگ های جعفری هستند. گشنیز خواص زیادی دارد. یکی از آنها است می تواند به عنوان یک ضد عفونی کننده قوی عمل کند و از گسترش بیماری در بدن جلوگیری کند. گشنیز خنک و خشک خواهد شد.

تره سبز رسیده شبیه به چای است، اما طعم متعادل تری نسبت به چای دارد و به خاطر مواد مغذی آن، به ویژه آهن و کراتین، شناخته شده است. یکی از خواص مهم ماءالشعیر، بهبود بوی دهان، بهبود هضم غذا، درمان بواسیر، اثر ادرارآور و تقویت قوای جنسی است. نامه گرم و خشک است.

شنبلیله سرشار از مواد معدنی مانند آهن و کلسیم است و خواص زیادی دارد. از خواص میوه تقویت ریه، تقویت قوای جنسی، لاغری و دفع ببرها می باشد. شنبلیله گرم و خشک است.

اسفناج در سبزی خشک قورمه سبز سبزی پهن برگ است که برای سلامتی بدن بسیار مفید است. از فواید اسفناج می توان به درمان دیابت، کاهش وزن سریع، رفع تشنگی و کاهش التهاب اشاره کرد. اسفناج باید خنک و مرطوب باشد.

آموزش ترد کردن سبزیجات

مرحله  اول 

برای این کار ابتدا سبزیجات تازه را از سبزی فروشی می خریم و بلافاصله آن ها را تمیز می کنیم تا بمیرند. حتما برگ های زرد و زرد را دور بریزید تا سبزی خشک کاملی داشته باشید.

مرحله دوم

سبزیجات تمیز را به قطعات متوسط ​​خرد کنید. سعی کنید سبزیجات را تمیز برش ندهید. چون بعد از خشک شدن کمی بریده و نازک می شود سپس سبزی های خرد شده را چند دقیقه در آب سرد خیس می کنیم تا گرد و غبار و کثیفی سبزی ها در آب خیس بخورد و تمیز شود.

مرحله سوم 

سپس سبزیجات را آبکش کنید و در یک سبد بریزید تا سبزیجات کاملا خشک شوند. سبزی ها را حتماً مرتب بچرخانید تا آب سبزیجات خشک شود و سبزی ها آسیب نبینند.

مرحله چهارم

حالا سبزی را روی یک پارچه تمیز در حیاط یا بالکن می پاشیم تا حدود سه روز خشک شود. مراقب باشید سبزیجات را نازک کنید تا روی هم قرار نگیرند. چون اگر نادر نباشد و هوا به ته نرسد سبزی شما آسیب می بیند. حتما روزی چند بار آن را روشن کنید تا هوا به همه جا برسد.

مرحله پنجم

بعد از 2-3 روز سبزیجات خشک می شوند. می توانید سبزیجات را بعد از خشک شدن برداشت کنید، در این مرحله می توانید آنها را با دست خرد کنید و در ظرف های شیشه ای درب دار نگهداری کنید یا در حین اضافه کردن به گریل آنها را خرد کنید. سبزیجات خشک را حتما در جای خشک و خنک نگهداری کنید.