هدف اصلی دستگاه قضایی از اجرای حکم حبس بازسازی معنوی زندانیان است – خبرگزاری دکتر نانو | اخبار ایران و جهان

هدف اصلی دستگاه قضایی از اجرای حکم حبس بازسازی معنوی زندانیان است - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری دکتر نانو، بابک محبوب علیلو روز چهارشنبه در بازدید نوروزی از زندان مرکزی تبریز، هدف اصلی دستگاه قضایی از اجرای حکم حبس را تنبیه و بازسازی معنوی و اخلاقی زندانیان دانست و افزود: اصلاح و بازسازگاری اجتماعی زندانیان بسیار حایز اهمیت است که باید با قدرت بیشتر و باکیفیت تر از سال های گذشته اجرا و استمرار یابد.

وی اظهار کرد: فعالیت های اصلاحی و تربیتی به ویژه آموزش قرآن کریم و نهج البلاغه در قالب طرح قرآنی «شفا» و طرح «غدیر» نهج البلاغه که معطوف به حفظ جزوات قرآن و خطبه ها و نامه های حکمت آمیز امیرالمومنین علی (ع) است، یکی از مهمترین برنامه های فرهنگی در زندان های استان محسوب می شود.

محبوب علیلو با قدردانی از مدیران و مسوولان زندان مرکزی تبریز در اجرای برنامه های فرهنگی و معنوی، یادآور شد: قدردانی حقیقی از این فعالیت های دلسوزانه و اصلاح گرایانه موقعی اتفاق می افتد که مددجویان با عزم راسخ و یقین و معرفتی حقیقی خود را از بزه، جرم، گرفتاری های مرتبط با مواد مخدر و آسیب های اجتماعی نجات دهند.

وی ابراز امیدواری کرد مددجویان پس از سپری کردن دوران حبس، به عنوان فردی مثمرثمر، موفق و مسیولیت پذیر در جمع خانواده های خود حاضر و در نقش سرپرستی دلسوز و مسیولیت شناس ظاهر شده و زمینه سعادت و خوشبختی خانواده و فرزندان را فراهم آورند.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز آذربایجان شرقی از بخش های مختلف زندان مرکزی تبریز بازدید و در فضایی صمیمی با زندانیان به صورت چهره به چهره گفت وگو و دستورات لازم را جهت حل برخی مسایل، مشکلات و درخواست های زندانیان صادر کرد.