نقد و بررسی گوشی موبایل موتورولا مدل Moto Edge 30 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

نقد و بررسی

نقد و بررسی Motorola Moto Edge 30 5G

گوشی Motorola Moto Edge 30 5G یکی از میان رده های موتورولا است که سال گذشته عرضه شد. این گوشی جذاب دارای ویژگی های مختلفی از جمله صفحه نمایش باکیفیت و پردازنده نسبتا قدرتمند است. در ادامه به بررسی گوشی موتورولا موتو اج 30 5G خواهیم پرداخت و نقاط قوت و ضعف این دستگاه را مرور خواهیم کرد. در نهایت ارزش خرید این گوشی را بررسی می کنیم.

نکات مثبت

• عملکرد بهینه پردازنده های پردازشی

• نمایش با کیفیت و دقیق رنگ ها

• طراحی ارگونومیک و جذاب

• عملکرد ایده آل دوربین اصلی در عکاسی و فیلم برداری

• وجود شارژر در جعبه دستگاه

منفی

• ظرفیت باتری ممکن است بیشتر باشد

• مقاومت کمتر نسبت به نسل قبلی

• عملکرد ضعیف دوربین سلفی هنگام عکاسی

طراحی و کیفیت ساخت گوشی Motorola Moto Edge 30 5G

• طراحی جذاب و ارگونومیک

اولین چیزی که در مورد Motorola Moto Edge 30 5G به چشم می خورد، طراحی بسیار جذاب آن است. موتورولا در ساخت این گوشی از پلاستیک برای فیلم و پشت آن استفاده کرده است. این مشکل وزن دستگاه را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. وزن Moto Edge 30 تنها 155 گرم است. کیفی که تاثیر خود را در استفاده طولانی مدت از گوشی به راحتی نشان داده و این مشکل را تسهیل خواهد کرد.

در جلوی دستگاه شاهد یک صفحه نمایش 6.5 اینچی با دوربین سلفی هستیم که در وسط بالایی قرار دارد. در پشت دستگاه شاهد سه دوربین هستیم که جزئیات آن ها را در قسمت دوربین بررسی می کنیم. لوگو و نام موتورولا از دیگر مواردی است که در پشت دستگاه قرار داده شده است.

در بالای گوشی Motorola Moto Edge 30 5G تنها میکروفون اضافی گوشی قرار دارد. اما جنبه منفی چیزهای زیادی برای ارائه دارد. در سمت راست قسمت پایین یکی از بلندگوهای استریوی دستگاه و در کنار آن میکروفون اصلی و پورت USB Type C قرار دارد. همچنین برای قرار دادن سیم کارت باید از پایین دستگاه اقدام کنید. دکمه های پاور و ولوم در سمت راست گوشی قرار دارند و هیچ چیزی در سمت چپ دستگاه وجود ندارد.

موتورولا از محافظ Gorilla Glass 3 برای گوشی Motorola Moto Edge 30 5G استفاده می کند که یک گام بزرگ نسبت به نسل قبلی است. همچنین خبری از گواهینامه ip68 نیست و موتورولا در این دستگاه به IP 52 بسنده کرده است که به معنای مقاومت محدود گوشی در برابر پاشش پاشیدن است. این گوشی در سه رنگ Meteor Grey، Supermoon Silver و Aurora Green عرضه می شود.

در مجموع می توان گفت که گوشی Motorola Moto Edge 30 5G طراحی بسیار جذابی دارد و از همان ابتدا شما را مجذوب خود خواهد کرد. ترکیب وزن کم و طراحی باعث می شود هنگام در دست گرفتن گوشی احساس خوبی داشته باشید و از کار با گوشی لذت ببرید.

صفحه نمایش گوشی Motorola Moto Edge 30 5G

• نرخ تازه سازی 144 هرتز

• پشتیبانی از HDR10+ و عمق رنگ بالا

موتورولا به پنل 6.5 اینچی AMOLED به عنوان صفحه نمایش گوشی Motorola Moto Edge 30 5G چشم دوخته است. صفحه نمایش بیش از 86 درصد از پنل جلویی دستگاه را اشغال کرده و حاشیه های آن چندان زیاد نیست. این صفحه نمایش توانایی نمایش 1 میلیارد رنگ را دارد.

مشخصه اصلی صفحه نمایش گوشی Motorola Moto Edge 30 5G مربوط به نرخ تازه سازی تصویر است که به 144 هرتز می رسد. فعال کردن این حالت بر مصرف باتری تأثیر می گذارد. امکان تنظیم آن بر روی حالت خودکار وجود دارد که در این صورت نرخ رفرش بین 60 تا 144 فریم متغیر خواهد بود. در صفحه نمایش گوشی Motorola Moto Edge 30 5G خبری از LTPO نیست و به همین دلیل در مواردی مانند فعال کردن Always on Display برای کاهش مصرف باتری شاهد کاهش نرخ فریم به 1 نیستیم.

وضوح صفحه نمایش گوشی Motorola Moto Edge 30 5G برابر با 2400 x 1080 پیکسل است که به معنای نسبت تصویر 20:9 است. تراکم پیکسلی دستگاه 405 پیکسل بر اینچ است که نشان از کیفیت بالای آن دارد. صفحه نمایش دستگاه دارای نور کافی است و حتی در صورت قرار گرفتن در معرض نور شدید خورشید می توانید محتوای آن را مشاهده کنید.

به طور کلی می توان گفت که گوشی Motorola Moto Edge 30 5G از صفحه نمایش باکیفیتی بهره می برد که تمامی نیازهای شما را از اجرای بازی هایی با نرخ فریم بالا گرفته تا تماشای ویدئو در شبکه های مجازی و تماشای فیلم را برآورده می کند.

بلندگوی گوشی Motorola Moto Edge 30 5G

• بلندگوی استریو

• وضوح و قدرت صدای خروجی

گوشی Motorola Moto Edge 30 5G ورودی جک 3.5 میلی متری ندارد که برای آن باید از هدست هندزفری و بی سیم استفاده کنید. با این حال موتورولا سعی کرده این کمبود را با بلندگوهای استریو با کیفیت جبران کند. یکی از بهترین ویژگی های دستگاه های این شرکت از جمله گوشی Motorola Moto Edge 30 5G پشتیبانی از Dolby Atmos از صدای با کیفیت است.

علاوه بر Dolby Atmos، باید گفت که اسپیکر Motorola Moto Edge 30 5G کیفیت خوبی دارد و برای یک گوشی میان رده از کیفیت و وضوح صدای خوبی برخوردار است. حجم صدا نیز در سطح خوبی قرار دارد. به طور کلی برای اسپیکر گوشی Motorola Moto Edge 30 می توان گفت که با اسپیکرهای باکیفیتی روبرو هستیم که گوش دادن به موسیقی با آن ها بسیار دلنشین است.

نرم افزار و حسگرهای امنیتی گوشی موتورولا Moto Edge 30 5G

• رابط کاربری با عملکرد روان

• عملکرد دقیق حسگر اثر انگشت

Motorola Moto Edge 30 5G از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر استفاده می کند. این سنسور در مقایسه با دستگاه های رده بالا حرف زیادی برای گفتن ندارد. اما سرعت باز و باز شدن درب مناسب بوده و تاخیر کوتاه آن پس از چند بار استفاده محسوس نخواهد بود.

یکی از مهم ترین ویژگی ها و دلایل خرید گوشی های موتورولا، تجربه خام اندروید است. اگر به دلایلی نمی توانید گوشی های پیکسل بخرید. خرید گوشی Motorola Moto Edge 30 5G می تواند این خلأ را پر کند و تجربه خام اندرویدی جالب و جذابی را برای شما به ارمغان بیاورد.

به صورت پیش فرض اندروید نسخه 12 روی موتورولا موتو اج 30 5G نصب شده است اما می توانید به راحتی آن را به نسخه 13 آپدیت کنید همچنین موتورولا قول انتشار اندروید 14 را برای این دستگاه داده است. خوشبختانه سازنده برنامه های اضافی و غیر کاربردی مانند Linkedin را به صورت پیش فرض بر روی این دستگاه نصب نکرده و تنها در برنامه ویژه Moto متوقف شده است.

این برنامه به شما امکان شخصی سازی قسمت های مختلف گوشی را می دهد. علاوه بر این، الگوهای حرکتی مختلفی در آن گنجانده شده است. برای مثال با فعال کردن گزینه Fast Flashlight در قسمت Gestures می توانید به راحتی با دو بار تکان دادن گوشی، چراغ قوه دستگاه را روشن کنید. استفاده مداوم از این الگوها تجربه تلفن شما را تا حد غیرقابل توجهی بهبود می بخشد.

در مجموع می توان در مورد نرم افزار گوشی Moto Edge 30 گفت که با یک تجربه خام اندرویدی جذاب طرف هستیم که مخصوصاً برای طرفداران اندروید خام خوشایند است و از جهاتی بهترین تجربه اندروید عامل است. سیستم. سیستم عامل و رابط کاربری سرعت بسیار خوبی دارد و کار با آن بسیار آسان و دلنشین است.

سخت افزار گوشی Motorola Moto Edge 30 5G

• اجرای بازی های مختلف با کیفیت و نرخ فریم بالا

• عملکرد روان در برنامه های روزمره

در ادامه بررسی گوشی Motorola Moto Edge 30 5G به قسمت سخت افزاری این گوشی جذاب رسیده ایم. موتورولا در این میان رده از پردازنده +Snapdragon 778G استفاده می کند که قبلا در گوشی هایی مانند Notting Phone 1 شاهد آن بودیم.در ساخت این پردازنده میان رده از لیتوگرافی 6 نانومتری استفاده شده است.

پردازنده +Snapdragon 778G دارای هشت هسته پردازشی مختلف است که یکی از آنها با فرکانس 2.5 گیگاهرتز، 3 هسته با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و 4 هسته کم مصرف باقی مانده در فرکانس 1.9 گیگاهرتز کار می کند. پردازنده گرافیکی این دستگاه Adreno 642L می باشد.

ترکیب این دو عنصر قادر خواهد بود بازی هایی مانند Call of Duty را با بالاترین کیفیت ممکن اجرا کند و بازی هایی مانند Genshin Impact نیز با کیفیت و نرخ فریم قابل قبولی روی این دستگاه اجرا خواهند شد. به لطف صفحه نمایش 144 هرتزی گوشی موتورولا موتو اج 30 5G، تجربه بازی با این دستگاه بسیار خوشایند خواهد بود. بنابراین این گوشی می تواند یکی از اصلی ترین گزینه های خرید گیمرها باشد.

علاوه بر عملکرد دستگاه در هنگام انجام بازی، سخت افزار نصب شده در گوشی موتورولا موتو اج 30 5G قدرت کافی برای انجام فعالیت های روزمره مانند گشت و گذار در شبکه های اجتماعی و موارد مشابه را دارد و می تواند این عملکرد خوب را برای مدت طولانی حفظ کند. اجرا شود

نسخه پایه موتورولا موتو اج 30 5G دارای هشت گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی است. در نسخه رم 8 گیگابایتی این دستگاه می توانید بین 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی را انتخاب کنید. لازم به ذکر است که امکان افزودن این حافظه داخلی با استفاده از کارت حافظه جانبی وجود ندارد. پیشنهاد می کنیم یک مدل با رم 8 گیگابایتی تهیه کنید که می توانید آن را از فروشگاه دیجی لند تهیه کنید.

دوربین گوشی Motorola Moto Edge 30 5G

• کیفیت تصویر خوب از دوربین اصلی

• استفاده از لنز فوق عریض به عنوان ماکرو و عدم قرار دادن لنزهای بی کیفیت و بی مصرف

Motorola Moto Edge 30 5G دارای سه دوربین در پشت خود است که سنسور اصلی آن یک لنز 50 مگاپیکسلی با زاویه باز است. دیافراگم آن 1.7 است و مجهز به تثبیت کننده IOS است. عکس های گرفته شده با دوربین اصلی کیفیت بسیار خوبی دارند.

البته کیفیت عکس در حد یک پرچمدار 400 دلاری است و اگر انتظارات خود را به این بازه قیمت محدود کنید، از نتایج عکس های خود کاملا راضی خواهید بود. دوربین اصلی این گوشی نسبت به نسل قبل عملکرد بهتری داشته است و به خصوص در محیط های کم نور به راحتی می توان پیشرفت آن را مشاهده کرد.

در کنار دوربین اصلی، دو دوربین دیگر را می بینیم که یکی از آنها لنز 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق است. این لنز برای بهبود کیفیت عکس های پرتره استفاده می شود. پرتره های گرفته شده با این دستگاه کیفیت خوبی دارند و سوژه به خوبی از پس زمینه جدا خواهد شد. اما عکاسی پرتره با این گوشی در مقایسه با رقبای سامسونگ و شیائومی از کیفیت پایین تری برخوردار است.

دوربین نهایی در پشت یک لنز 50 مگاپیکسلی فوق عریض است. دیافراگم این لنز 2.2 است که به شما امکان عکاسی با زاویه 118 درجه را می دهد. عکس های گرفته شده با این دوربین برای یک دوربین گوشی میان رده معقول به حساب می آیند و نیاز شما را برآورده می کنند.

فیلمبرداری 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه با HDR نیز در دسترس است. به لطف تثبیت کننده اپتیکال، فیلم های گرفته شده با دوربین اصلی علاوه بر داشتن کیفیت بسیار خوب و مناسب، لرزش های پایینی دارند و عملکرد خوبی را در این دپارتمان به نمایش خواهند گذاشت.

در طرف دیگر، دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی را در جلوی Motorola Moto Edge 30 5G می بینیم. عملکرد دوربین سلفی این گوشی به اندازه برخی دیگر از محصولات موتورولا مانند Moto G72 رضایت بخش نیست و اگر گرفتن سلفی برای شما بسیار مهم است، پیشنهاد می کنیم به سراغ گوشی دیگری از برندی مانند سامسونگ بروید. البته به این معنی نیست که تصاویر گرفته شده با این گوشی بی کیفیت هستند و در واقع کیفیت تصویر در حد یک گوشی میان رده فعلی نیست.

به طور کلی در مورد دوربین گوشی موتورولا موتو اج 30 می توان گفت که عملکرد دوربین های اصلی و فوق عریض در حد و اندازه های یک گوشی میان رده است و دوربین سلفی آن یک قدم عقب تر است. سایر لنزهای تلفن

باتری گوشی Motorola Moto Edge 30 5G

• داخل جعبه یک شارژر وجود دارد

• شارژ سریع 33 واتی

آخرین قسمت بررسی موتورولا موتو اج 30 مربوط به باتری این گوشی است. موتورولا یک باتری 4020 میلی آمپر ساعتی را در این دستگاه قرار داده است. از این رو، عملکرد شارژ دستگاه کمی ضعیف است و در صورت استفاده زیاد، کمتر از یک روز دوام خواهد آورد.

موتورولا سعی کرده تا حدی این ضعف را با پشتیبانی از شارژ سریع 33 واتی جبران کند. خوشبختانه آداپتور شارژ در جعبه موجود است و نیازی به پرداخت هزینه اضافی برای آن ندارید. با استفاده از این آداپتور کمتر از یک ساعت برای شارژ کامل دستگاه نیاز دارید.

موتورولا موتو اج 30 از شارژ بی سیم پشتیبانی نمی کند، چیزی که برای گوشی هایی در این رنج قیمت باید نادیده بگیرید. به طور کلی عملکرد باتری دستگاه چندان تعریف نشده است و اگر عمر باتری برای شما اهمیت زیادی دارد، توصیه می کنیم گوشی با ظرفیت باتری بالاتر خریداری کنید.

نتیجه گیری نهایی

موتورولا اج 30 یکی از بهترین محصولات عرضه شده با برند موتورولا است. گوشی هوشمندی با سخت افزار ایده آل، کیفیت ساخت بالا و امکاناتی که متناسب با نیاز کاربران طراحی شده و می تواند یک تجربه گوشی هوشمند ایده آل را ارائه دهد. موتورولا به دنبال ویژگی های اغراق آمیز برای گوشی هوشمند خود نیست و در واقع محصولی را طراحی و خلق می کند که دارای ویژگی های کاربردی باشد و بتواند بهترین ویژگی های روز را با قیمتی منصفانه در اختیار کاربر قرار دهد.