نقد و بررسی گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 12 Pro دو سیمکارت با ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت(پک گلوبال)

نقد و بررسی

بررسی شیائومی ردمی نوت 12 پرو 4G

یکی از بهترین تولیدکنندگان گوشی های هوشمند در جهان که توانسته با تولید انواع گوشی های هوشمند باکیفیت، بازارهای زیادی را تحت سلطه خود درآورد، شیائومی نام دارد. این شرکت چینی با تولید گوشی های هوشمند قدرتمند و در عین حال ارزان قیمت توانسته به رقیبی سرسخت برای سایر شرکت ها تبدیل شود. محصولات زیادی توسط شیائومی تولید می شود و این شرکت سری های زیادی را با قابلیت های متفاوت و تنوع کامل عرضه کرده است.

یکی دیگر از جدیدترین گوشی های هوشمند قدرتمند و اقتصادی شیائومی قرار است معرفی شود، Redmi Note 12 Pro 4G که با ارائه مشخصات فنی ایده آل و ظاهری جذاب، توجه بسیاری از کاربران در سراسر جهان را به خود جلب کرده است. در این قسمت قصد داریم با نگاهی جامع و بررسی جزیی ترین ویژگی های شیائومی ردمی نوت 12 پرو 4G در خدمت شما باشیم تا در صورت تمایل به خرید دستگاه بتوانید به طور کامل با مشخصات فنی آن آشنا شوید. و قابلیت ها؛ برای بررسی کامل این دستگاه با ما همراه باشید.

طراحی گوشی Xiaomi Redmi Note 12 Pro 4G

همانطور که می دانید شیائومی توانسته در زمینه طراحی گوشی های هوشمند نبوغ بالایی از خود نشان دهد و این موفقیت را مدیون تیم طراحی خود است. در واقع مهندسان طراح شیائومی به خوبی از سلایق مشتریان و خریداران در بازار آگاه هستند و همین امر باعث شده تا بتوانند گوشی های هوشمند جدیدی را مطابق با نیاز روز طراحی و تولید کنند.

یکی از مهم ترین ویژگی های این دستگاه جذابیت آن است که عناصر زیادی به این رابطه کمک می کنند. بهتر است از جلوی دستگاه شروع کنیم تا به قسمت های دیگر و جزئیات بیشتر برسیم.

وقتی به جلوی گوشی هوشمند شیائومی ردمی نوت 12 پرو نگاه می کنید، صفحه نمایش کاملی را مشاهده خواهید کرد که بیشتر فضای جلویی را اشغال می کند. از دیگر ویژگی های مهم جلویی گوشی شیائومی ردمی نوت 12 پرو 4G، باید به سوراخ وسط قسمت بالایی اشاره کرد که بسیار کوچک است و محل قرارگیری سنسور سلفی است. اندازه کوچک این سوراخ به گونه ای است که کاربران را آزار نمی دهد چرا که برخی از کاربران از قرار گرفتن حفره های بزرگ در محل قرارگیری سنسورهای سلفی گلایه دارند. بنابراین باید بگوییم که این سوراخ اندازه مناسبی دارد و جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

اگر بخواهیم نظر کلی خود را در مورد بدنه گوشی شیائومی ردمی نوت 12 پرو 4G بیان کنیم، باید بگوییم که شبیه به نسل قبل یعنی شیائومی ردمی نوت 11 پرو است. شیائومی سعی کرد طراحی بدنه گوشی های سری پرو خود را شبیه به آیفون کند و این موضوع توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کرد. از دیگر ویژگی های این گوشی هوشمند باید به کیفیت پشتی آن اشاره کرد. در واقع صافی و لطافت بدنه به حدی است که به خوبی در دستان کاربران قرار می گیرد. از طرف دیگر، مواد بدنه از ایجاد لکه جلوگیری می کند و می تواند در برابر هر لکه ای مقاومت کند.

در سمت راست گوشی Xiaomi Redmi Note 12 Pro 4G، دکمه پاور و دکمه های تنظیم صدا را مشاهده خواهید کرد. دکمه های تنظیم صدا در بالای دکمه پاور قرار گرفته اند و جالب است بدانید که عملکرد دکمه پاور همانند سنسور اثر انگشت است. یعنی باید از کلید پاور به عنوان حسگر اثر انگشت استفاده کنید. از آنجایی که حسگرهای اثر انگشت کناری بهتر کار می کنند، شیائومی این مشکل را نادیده نگرفته و همچنان از این سیاست پیروی می کند. وقتی به سمت چپ گوشی شیائومی ردمی نوت 12 پرو 4G نگاه می کنید، قسمت خاصی را مشاهده نمی کنید و شیائومی شکاف خاصی در سمت چپ ایجاد نکرده است.

کافی است به قسمت پایین گوشی هوشمند Redmi Note 12 Pro نگاهی بیندازید تا با قطعات جدید آشنا شوید. در پایین دستگاه یک پورت Type-C و در سمت چپ درگاه شارژ سوراخی وجود دارد که می توانید سینی سیم کارت را با استفاده از یک پین مخصوص جدا کنید. می توانید از این سینی سیم کارت برای استفاده همزمان از دو سیم کارت استفاده کنید. همچنین می توانید از سیم کارت و کارت حافظه microSD استفاده کنید. توجه داشته باشید که با این توضیحات امکان استفاده همزمان از دو سیم کارت به همراه کارت حافظه جانبی microSD وجود ندارد. در سمت راست درگاه Type-C در پایین دستگاه اسپیکری قرار دارد که مشابه سایر گوشی های هوشمند شیائومی در بهترین قسمت ممکن قرار گرفته است.

وقتی به بالای گوشی شیائومی ردمی نوت 12 پرو 4G نگاه می کنید، می بینید که جک هدفون در قسمت بالایی قرار دارد. بلندگوی دیگری نیز در کنار آن دیده می شود. از دیگر ویژگی های این دستگاه باید به ماژول دوربین مستطیل شکل بزرگ در قسمت پشتی که سنسورهای دوربین در آن قرار گرفته اند اشاره کرد.

توجه داشته باشید که ماژول دوربین شیائومی ردمی نوت 12 پرو به سمت بیرون دستگاه متمایل شده است و این مشکل باعث شده تا به خوبی روی یک سطح صاف قرار نگیرد. البته می توانید با کمک قاب این مشکل را حل کنید و در ابتدا نیازی به خرید قاب از مغازه های جانبی نخواهید داشت زیرا جعبه شیائومی ردمی نوت 12 پرو مجهز به قاب ژله ای است. می توانید از این قاب برای گوشی هوشمند خود استفاده کنید.

وزن گوشی شیائومی ردمی نوت 12 پرو 4G برابر با 201 گرم است که گرفتن آن را در دست کاربران سخت نمی کند. ابعاد این دستگاه عالی بوده و به خوبی در دستان کاربران قرار می گیرد. اگر دست‌های بزرگی دارید، می‌توانید به راحتی از گوشی استفاده کنید، اما اگر دست‌های کوچک‌تری دارید، احتمالاً برای کار راحت با تلفن به دو دست نیاز دارید.

در مجموع و به صورت خلاصه در مورد طراحی دستگاه باید بگوییم که شیائومی ردمی نوت 12 پرو یکی از بهترین طراحی های به روز را در بین گوشی های مقرون به صرفه شیائومی دارد که به راحتی می تواند توجه کاربران را به خود جلب کند. همچنین ماژول دوربین و نحوه چیدمان سنسور در کنار تقسیم بندی های مختلفی که در ماژول مشاهده می کنیم توانسته است تاثیر بسزایی در افزایش جذابیت و زیبایی دستگاه داشته باشد.

صفحه نمایش گوشی Xiaomi Redmi Note 12 Pro 4G

یکی از مهم‌ترین بخش‌های گوشی‌های هوشمند که همیشه نگران آن هستیم، نمایشگر است و شیائومی یکی از بهترین نمایشگرهای خود را برای Redmi Note 12 Pro 4G استفاده کرده است. در واقع شیائومی Redmi Note 12 Pro 4G به صفحه نمایش 6.67 اینچی AMOLED با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل و نسبت تصویر 20:9 مجهز شده است. از دیگر ویژگی های صفحه نمایش شیائومی ردمی نوت 12 پرو می توان به پشتیبانی از نرخ رفرش 120 هرتز به همراه Dolby Vision اشاره کرد.

یکی از مهم ترین نکاتی که در مورد نمایشگر شیائومی ردمی نوت 12 پرو 4G باید به آن توجه کرد، نسبت نمایشگر به بدنه آن است که 86 درصد است. این نسبت صفحه نمایش به بدنه نشان می دهد که بیشتر فضای جلوی گوشی را صفحه نمایش تشکیل می دهد و دستگاه با کمترین مقدار ذخیره در دسترس است. دقت رنگ یکی از ویژگی های قابل توجه این صفحه نمایش است و کاربران علاقه مند به تماشای فیلم و یا کسانی که همیشه می خواهند بازی کنند می توانند از وضوح بالا و نرخ رفرش ایده آل دستگاه بهره مند شوند.

شیائومی از نرخ رفرش در ردمی نوت 12 پرو به گونه ای استفاده می کند که شرایط هنگام پخش برخی فایل های ویدیویی تاثیر منفی بر شارژ باتری نداشته باشد، حتی اگر از بالاترین نرخ تازه سازی استفاده کنید. همانطور که اشاره کردیم صفحه نمایش یکی از مهم ترین قسمت های گوشی هوشمند است و کیفیت بالای آن می تواند تاثیر زیادی بر افکار عمومی و موارد دیگر داشته باشد. خوشبختانه گوشی Xiaomi Redmi Note 12 Pro 4G به عنوان یکی از پرفروش ترین گوشی های این شرکت دارای مشخصات فنی ایده آلی است که یکی از آنها صفحه نمایش با وضوح بالا است.

اسپیکر گوشی شیائومی ردمی نوت 12 پرو 4G

شیائومی ردمی نوت 12 پرو 4G به بلندگوهای استریو باکیفیت مجهز شده است. قرار دادن دو بلندگو به صورت متقارن در بالا و پایین به ما اجازه داد تا شاهد کیفیت و عملکرد خوب صدا باشیم. بلندگوی بالا دارای خروجی دوم است و باعث می شود کیفیت و صدای خوبی بشنویم. صدا متعادل است و به نظر می رسد هر دو بلندگو در شرایط فرکانس عالی و منحصر به فرد هستند.

شیائومی ردمی نوت 12 پرو 4G در تست های انجام شده برای بررسی وضعیت صدا و ایجاد شرایط خیره کننده برای خریداران، توانسته نتایج قابل قبولی را به دست آورد. در مقایسه با نسل های قبلی، کیفیت صدا بهتر و جذاب تر شده است. بهبود خودکار Dolby Atmos در برنامه های رسانه ای مختلف مانند گالری، Mi Video، یوتیوب و موارد دیگر وجود دارد، بنابراین باید بگوییم که کیفیت صدای بهتری را تجربه خواهید کرد. اگر به عنوان یک کاربر، کیفیت صدای گوشی هوشمند برای شما مهم است، توصیه می کنیم که Xiaomi Redmi Note 12 Pro 4G را به عنوان یکی از گزینه های اصلی خرید خود در نظر بگیرید.

نرم افزار و سنسورهای امنیتی Xiaomi Redmi Note 12 Pro 4G

اگر قصد دارید از جدیدترین بازی ها یا اپلیکیشن ها در زمینه های مختلف استفاده کنید، قطعا به یک رابط کاربری جدید بر اساس آخرین نسخه های اندروید نیاز خواهید داشت. شیائومی ردمی نوت 12 پرو 4G به طور پیش فرض مجهز به رابط کاربری MIUI 13 مبتنی بر اندروید 11 است. البته باید بدانید که این دستگاه به روزرسانی رابط کاربری MIUI 14 را دریافت می کند و سپس کاربران می توانند از آخرین ویژگی های ساخته شده بهره مند شوند. وارد سیستم عامل اندروید در گوشی های هوشمند خود شوند.

همانطور که می دانید تمامی گوشی های شیائومی از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند اما رابط کاربری شرکت ها با یکدیگر متفاوت است. به عنوان مثال، سامسونگ دارای One UI است اما مبتنی بر اندروید است و در کل باید گفت که جذابیت رابط کاربری MIUI 14 نسبت به نسخه های قبلی بسیار بهتر است و دیگر هیچ مشکل عجیب و غریبی از گذشته وجود ندارد.

از نظر امنیتی نیز باید بگوییم که شیائومی موفق شده گوشی Redmi Note 12 Pro 4G را به جدیدترین قابلیت ها مجهز کند. این دستگاه دارای حسگر اثرانگشت قدرتمند در کناره است و می توانید از آن برای باز کردن قفل گوشی خود استفاده کنید. علاوه بر حسگر اثر انگشت، باید بگوییم که Redmi Note 12 Pro 4G به سیستم تشخیص چهره مجهز شده است.

کاربران می توانند با استفاده از این سیستم تشخیص چهره قفل دستگاه را باز کنند، اما باید بگوییم که عملکرد و امنیت ارائه شده توسط سیستم تشخیص چهره همانند سنسور اثر انگشت نخواهد بود. شما می توانید از یک حسگر اثرانگشت با عملکرد مناسب بیشتر از سیستم تشخیص چهره دو بعدی فعلی در گوشی های هوشمند بهره ببرید. از دیگر حالت های حفاظتی دستگاه باید به امکان استفاده از پین کد و الگو اشاره کرد. علاوه بر تمام ویژگی های امنیتی ذکر شده، کاربران می توانند از الگو یا رمز عبور برای افزایش ضریب ایمنی تلفن همراه استفاده کنند.

سخت افزار گوشی Xiaomi Redmi Note 12 Pro 4G

استفاده از پردازنده های قدرتمند هسته ای در گوشی های شیائومی را باید یکی از بهترین رویه های این شرکت دانست که همواره رعایت می شود. در گوشی هوشمند شیائومی ردمی نوت 12 پرو، شاهد پردازنده اصلی کوالکام اسنپدراگون 732G هستیم که به عنوان یک پردازنده 8 نانومتری مبتنی بر تراشه شناخته می شود. در کنار پردازنده اصلی دستگاه شاهد یک پردازنده گرافیکی Adreno 618 هستیم که همانطور که می دانید قدرت پردازنده اصلی همراه با پردازنده گرافیکی بسیار تعیین کننده است و اگر هر کدام از آنها قدرت لازم را نداشته باشند قطعا تامین نمی شود. قدرت کافی برای اجرای آخرین بازی ها یا برنامه های کاربر.

شیائومی در بسیاری از گوشی های هوشمند خود از تراشه های قدرتمند به خصوص پردازنده های تولید شده توسط کوالکام استفاده می کند و Redmi Note 12 Pro نیز از این قاعده مستثنی نیست. همانطور که می دانید پردازنده های تولید شده توسط کوالکام در مقایسه با سایر پردازنده ها از نظر قدرت پردازش بهتر عمل می کنند. این موضوع از ویژگی های مهم دستگاه های مذکور به شمار می رود. این گوشی هوشمند در مدل های مختلف طراحی و تولید شده است. در واقع با دستگاه هایی مواجه می شوید که از نظر فضای ذخیره سازی داخلی و رم با یکدیگر متفاوت هستند. توجه داشته باشید که Xiaomi Redmi Note 12 Pro از حافظه جانبی microSD پشتیبانی می کند و توضیحات کامل آن در قسمت طراحی دستگاه ارائه شده است. از سوی دیگر، نوع حافظه داخلی شیائومی ردمی نوت 12 پرو UFS 2.2 است که نشان می دهد این دستگاه سرعت انتقال داده بالایی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

دوربین گوشی Xiaomi Redmi Note 12 Pro 4G

اگر دوربین گوشی های هوشمند یکی از اولویت های شما شناخته می شود، باید بگوییم که مدل 4G ردمی نوت 12 پرو شیائومی به یک دوربین چهارگانه در پشت مجهز شده است که شامل سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی است. این سنسور اولیه با دیافراگم f/1.9 جفت شده و عملکرد آن در ثبت تصاویر جذاب خیره کننده خواهد بود.

در کنار سنسور اصلی شیائومی ردمی نوت 12 پرو، شاهد یک سنسور 8 مگاپیکسلی فوق عریض هستیم که می تواند زاویه 120 درجه را پوشش دهد. همچنین این دستگاه به دو سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی و حسگر عمق مجهز شده است. در جلو، یک سنسور 16 مگاپیکسلی سلفی در سوراخ کوچک در مرکز صفحه نمایش قابل مشاهده است.

اگر عملکرد دوربین برای شما مهم است و به دنبال گوشی مقرون به صرفه ای هستید که در پشت آن به سنسورهای قدرتمند مجهز باشد، بدون شک گوشی Xiaomi Redmi Note 12 Pro 4G را می توان یکی از بهترین انتخاب ها برای شما دانست. شما می توانید این گوشی هوشمند را خریداری کرده و از دوربین های باکیفیت آن نهایت لذت را ببرید.

باتری ردمی نوت 12 پرو 4G شیائومی

یکی دیگر از مهمترین بخش های هر گوشی هوشمند را باید باتری منحصر به فرد آن توصیف کرد. گوشی هوشمند شیائومی ردمی نوت 12 پرو 4G از باتری قدرتمند 5000 میلی آمپر ساعتی تغذیه می کند و از دیگر ویژگی های آن می توان به پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 67 واتی اشاره کرد. هنگامی که گوشی هوشمند شیائومی ردمی نوت 12 پرو 4G را به شارژر متصل می کنید، خواهید دید که تقریباً نیم ساعت دیگر دستگاه به طور کامل شارژ می شود. به همین دلیل باید باتری گوشی شیائومی ردمی نوت 12 پرو را یکی از مهم ترین ویژگی های آن دانست که می تواند برای کاربران بسیار ارزشمند باشد. مخصوصا برای گیمرهایی که همیشه مشغول بازی هستند و نیاز به شارژ مجدد دستگاه در کمترین زمان ممکن دارند.

نتیجه گیری نهایی

شیائومی Redmi Note 12 Pro 4G یکی از بهترین گوشی های هوشمند این شرکت چینی به حساب می آید که عملکرد خیره کننده آن در زمینه های مختلف می تواند نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. این دستگاه به یکی از با کیفیت ترین صفحه نمایش ها مجهز شده و در کنار آن شاهد پردازنده اصلی و پردازنده گرافیکی قدرتمند هستیم. علاوه بر این، باتری شیائومی ردمی نوت 12 پرو به اندازه کافی قدرتمند است که یک روز کامل را دوام می آورد. همچنین دوربین 108 مگاپیکسلی اصلی دستگاه در پشت یکی دیگر از نقاط قوت آن شناخته شده است.