نقد و بررسی گوشی موبایل شیائومی مدل Poco M6 Pro دو سیمکارت با ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

نقد و بررسی

بررسی گوشی پوکو شیائومی M6 Pro

یکی از بهترین شرکت هایی که موفق به تولید و عرضه گوشی های هوشمند بسیاری شده، شیائومی نام دارد. شیائومی به عنوان یک شرکت چینی توانسته است با تولید محصولات قدرتمندی که قیمت کمتری نسبت به سایر محصولات رقیب دارند، سهم بزرگی از بازار جهانی را به خود اختصاص دهد. یکی از جدیدترین گوشی های هوشمند تولید شده توسط این شرکت باید پرداخت شود M6 Pro معرفی شد این دستگاه مجهز به امکانات سخت افزاری و نرم افزاری بسیار خوبی است که می تواند تاثیر مستقیمی بر نظر کاربران داشته باشد. در این مقاله به بررسی و ارزیابی مشخصات فنی و قابلیت های پوکو ام 6 پرو می پردازیم. با ما همراه باشید.

طراحی و کیفیت ساخت گوشی شیائومی پوکو ام 6 پرو

ویژگی های ظاهری و کیفیت ساخت بالا را باید یکی از مهم ترین مزیت های گوشی هوشمند پوکو ام 6 پرو دانست. اگر قصد خرید یکی از بهترین و با ارزش ترین گوشی های هوشمند تولید شده توسط شیائومی را دارید، باید بدانید که مدل M6 پرو می تواند گزینه موثری باشد. معمولا زمانی که کاربران تصمیم به خرید گوشی های هوشمند جدید می گیرند ابتدا به ظاهر گوشی هوشمند توجه می کنند و خوشبختانه وضعیت Poco M6 Pro در بهترین حالت ممکن قرار دارد و این خبر خوبی برای کاربران است.

شما در مقابل گوشی هوشمند شیائومی پوکو هستید M6 Pro صفحه نمایش بزرگ و باکیفیتی را مشاهده خواهید کرد که می تواند برای کاربران خوشایند باشد. خبری از طراحی ناچ یا حاشیه صفحه نمایش گوشی نیست. می توانید یک سوراخ کوچک در مرکز بالای صفحه نمایش که سنسور سلفی در آن قرار دارد مشاهده کنید. وضوح بالای نمایشگر می تواند باعث شود کاربران از تماشای فایل های ویدئویی و تصویری لذت بیشتری ببرند و این خبر خوبی است.

در مرحله بعد، به سمت راست گوشی هوشمند شیائومی پوکو M6 پرو نگاه کنید. در سمت راست بدنه گوشی دکمه پاور و دکمه تنظیم صدا قرار دارد. کلیدها به گونه ای طراحی شده اند که بدون درز به نظر می رسند. برای صدور فرمان کاهش صدا، باید لبه پایینی کلیدهای تنظیم صدا را فشار دهید و بالعکس. به غیر از دکمه های تنظیم صدا و پاور، هیچ قسمت دیگری روی بدنه سمت راست وجود ندارد.

در سمت چپ گوشی هوشمند شیائومی پوکو ام 6 پرو، شیار سیم کارت را مشاهده می کنید، از سوی دیگر باید بدانید که می توانید با استفاده از سوزن مخصوص، شیار سیم کارت را جدا کنید. این دستگاه از کارت حافظه microSD پشتیبانی می کند و به کاربران این امکان را می دهد تا با افزودن کارت حافظه microSD فضای ذخیره سازی خود را افزایش دهند. البته باید بدانید که این مجله با سیم کارت و کارت حافظه microSD مشترک است. اگر استفاده از کارت حافظه microSD را انتخاب می کنید، باید از یک سیم کارت استفاده کنید و اگر استفاده از دو سیم کارت را به طور همزمان انتخاب کنید، امکان قرار دادن کارت حافظه microSD در اسلات وجود ندارد.

هنگامی که به پایین گوشی هوشمند شیائومی پوکو M6 پرو نگاه می کنید، درگاه Type-C را در قسمت مرکزی مشاهده خواهید کرد که امکان شارژ سریع گوشی را فراهم می کند. از طرفی باید به اسپیکر دستگاه اشاره کرد که در کنار پورت Type-C قرار گرفته است. یکی دیگر از مزایای مهم شیائومی پوکو M6 پرو باید پشتیبانی از جک 3.5 میلی متری هدفون باشد. در بالای دستگاه، محل قرارگیری جک هدفون را مشاهده خواهید کرد که نشان دهنده قابلیت استفاده از هندزفری سیمی یا سیمی است. AUX تا جک 3.5 میلی متری هدفون در گوشی هوشمند شیائومی پوکو M6 پرو در دسترس است، محل قرارگیری بلندگو را مشاهده خواهید کرد.

یکی دیگر از بخش های منحصر به فرد و زیبای گوشی هوشمند شیائومی پوکو M6 پرو را باید پشت آن نامید. سنسورهای بزرگ باعث دور شدن آن از بدنه و در نتیجه لغزش روی سطوح صاف شدند، اما در صورت استفاده از قاب این اتفاق دیگر تکرار نمی شود.

وقتی به پشت گوشی هوشمند شیائومی پوکو M6 پرو نگاه کنید، دوربین های بزرگی را مشاهده خواهید کرد. دو سنسور دوربین بزرگ که به صورت عمودی در کنار هم قرار گرفته اند و در سمت دیگر یک سنسور در سمت راست بالای سنسور بزرگ قرار گرفته است. در سمت راست بالای نام برند POCO برای نشان دادن اصالت کالا قرار داده شده است. در سمت راست پایین نام برند، عبارت 64 MPOS نشان می دهد که باید از یک سنسور 64 مگاپیکسلی برای ضبط تصاویر و فایل های ویدئویی استفاده کنید.

دو سنسور بزرگ در پشت با قرارگیری مطلوب تاثیر زیادی در زیبایی دستگاه دارند و این موضوع را باید نکته مهمی دانست. یکی از ویژگی های مهم این گوشی هوشمند بدنه جذاب آن است. زمانی که گوشی هوشمند شیائومی پوکو ام 6 پرو را در دست بگیرید، احساس راحتی خواهید کرد و وزن ایده آل دستگاه می تواند به شما این امکان را بدهد که به خوبی و برای مدت طولانی از گوشی هوشمند استفاده کنید.

بدون شک گوشی هوشمند شیائومی پوکو M6 پرو را باید یکی از بهترین گوشی های هوشمند تولید شده توسط شرکت شیائومی دانست که می تواند شرایط ایده آل و خوبی را برای کاربران ایجاد کند.

صفحه نمایش گوشی شیائومی پوکو M6 Pro

صفحه نمایش گوشی هوشمند را باید یکی از مهم ترین بخش های گوشی هوشمند دانست. از آنجایی که صفحه نمایش ها برای اهدافی مانند تماشای فایل های ویدئویی و تصویری ارزشمند هستند، باید بدانید که کیفیت بالای آن ها می تواند تاثیر مستقیمی بر نظر مخاطبان داشته باشد. شیائومی پوکو ام 6 پرو به صفحه نمایش 6.67 اینچی AMOLED با کیفیت و جذاب با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل مجهز شده است.

این دستگاه دارای نسبت تصویر 88.9 درصدی است که نشان می دهد بیشتر قسمت جلویی توسط صفحه نمایش پوشانده شده است. جالب است بدانید که حداکثر نور ارائه شده توسط نمایشگر دستگاه برابر با 1300 نیت است که به شما این امکان را می دهد تا در زیر نور مستقیم خورشید، مطالب مختلف را به خوبی مشاهده کنید. این دستگاه مجهز به محافظ صفحه Corning Gorilla Glass 5 است که می تواند تاثیر زیادی در دوام گوشی هوشمند داشته باشد.

پشتیبانی از نرخ تازه سازی 120 هرتز باعث می شود محتوای ویدیویی و گرافیکی به راحتی جلوی چشمان شما جریان یابد. این مشکل جذابیت بالای نمایشگر را تضمین می کند. در زیر به اسپیکرهای باکیفیت موجود در شیائومی پوکو M6 پرو خواهیم پرداخت تا بتوانید به خوبی از قابلیت های آن مطلع شوید.

بلندگوی گوشی شیائومی پوکو M6 Pro

به طور کلی باید گفت که شیائومی در تمامی محصولات خود از اسپیکرهای قدرتمندی استفاده می کند و می توانید آن ها را در پایین و بالای دستگاه مشاهده کنید.

باید بدانید که گوشی هوشمند شیائومی پوکو ام 6 پرو مجهز به اسپیکرهای قدرتمندی است که علاوه بر صدای بالا، از نظر کیفیت می تواند بهترین عملکرد را از خود نشان دهد. در واقع با خرید گوشی موبایل شیائومی پوکو ام 6 پرو، نه تنها کیفیت صدا را خواهید داشت، بلکه حجم دستگاه نیز قابل قبول خواهد بود.

بلندگوی گوشی شیائومی پوکو M6 Pro

با خرید گوشی هوشمند مذکور می توانید به آخرین رابط کاربری دسترسی پیدا کنید MIUI شما دسترسی دارید و جالب است بدانید امکان دریافت آپدیت وجود دارد HyperOS ارائه خواهد شد. البته در نظر داشته باشید که این دستگاه مبتنی بر اندروید است و این خبر خوبی است زیرا تمامی امکانات نرم افزاری در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. همانطور که می دانید این رابط کاربری به عنوان سیستم عامل جدید گوشی های شیائومی شناخته می شود که توانسته بسیاری از باگ های رابط های قبلی را برطرف کند. به لطف رابط کاربری موجود در گوشی هوشمند شیائومی پوکو M6 پرو می توانید جدیدترین نرم افزارها را نصب و استفاده کنید.

با خرید گوشی هوشمند شیائومی پوکو ام 6 پرو می توانید از امکانات امنیتی مانند حسگر اثر انگشت، سیستم تشخیص چهره و استفاده از الگو یا رمز عبور استفاده کنید. هر یک از ویژگی های نرم افزار ذکر شده ممکن است بر عملکرد دستگاه تأثیر بگذارد. ایمن نگه داشتن تلفن به اندازه ایمن نگه داشتن اطلاعات موجود در دستگاه مهم است. اگر به دنبال یکی از امن ترین گوشی های هوشمند ساخت شیائومی هستید، باید شیائومی پوکو M6 پرو را به عنوان یکی از بهترین گزینه های موجود در نظر بگیرید.

سخت افزار گوشی پوکو شیائومی M6 Pro

Xiaomi Poco M6 Pro قدرت خود را از پردازنده اصلی و انحصاری MediaTek Helio می گیرد G99 فوق العاده می شود. به لطف این پردازنده اصلی می توانید به راحتی دستورات مختلفی را اجرا کنید و از آن لذت ببرید. انجام بازی یا برنامه های سنگین به لطف پردازنده اصلی شیائومی پوکو M6 پرو بهترین خواهد بود. از طرفی باید به پردازنده گرافیکی دستگاه اشاره کرد که از نوع خود می باشد Mali-G57 MC2 is کاربران می توانند از این پردازنده اصلی و گرافیک با هم برای اهداف مختلف استفاده کنند و از اجرای سریع و روان دستورات بهترین لذت را ببرند.

یکی دیگر از ویژگی های مهم گوشی هوشمند شیائومی پوکو M6 Pro باید به عنوان پشتیبانی از کارت حافظه ذخیره سازی خارجی در نظر گرفته شود. این به کاربران امکان می دهد در صورت نیاز فضای ذخیره سازی داخلی را افزایش دهند. از طرفی می توانید گوشی شیائومی پوکو ام 6 پرو را با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی خریداری کنید. نوع حافظه داخلی دستگاه برابر است با UFS 2.2 که منجر به انتقال سریع اطلاعات و نتیجه خوشایند برای کاربران خواهد شد.

دوربین گوشی شیائومی پوکو M6 Pro

یکی از ویژگی های مهم گوشی هوشمند شیائومی پوکو ام 6 پرو را باید دوربین های قدرتمند دانست. طراحی دوربین های عقب منحصر به فرد و بسیار ارزشمند است. از طرفی باید بدانید که این دستگاه دارای دوربین سه گانه است که شامل سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی است. این سنسور اصلی در کنار سنسور 8 مگاپیکسلی فوق عریض خود می تواند با کیفیت و وضوح قابل قبولی عکس و فیلم بگیرد.

از سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی نیز نباید غافل شد که قابلیت های ویژه و خوبی در زمینه گرفتن اجسام کوچک در فاصله نزدیک دارد. در قسمت جلویی گوشی هوشمند شیائومی پوکو M6 پرو، سنسور 16 مگاپیکسلی سلفی را مشاهده خواهید کرد. تمام سنسورهای دوربین موجود در دستگاه می توانند عکس ها و فیلم های با کیفیت بسیار بالایی بگیرند. اگر تصمیم به خرید گوشی هوشمندی از شیائومی دارید که دارای دوربین های ایده آل در کنار مشخصات فنی منحصر به فرد باشد، بدون شک می توان شیائومی پوکو M6 پرو را یکی از بهترین گزینه های موجود دانست.

باتری گوشی شیائومی پوکو M6 Pro

Xiaomi Poco M6 Pro از یک باتری قدرتمند و منحصر به فرد 5000 میلی آمپر ساعتی تغذیه می کند. این دستگاه از فناوری شارژ سریع 67 واتی پشتیبانی می کند و می توانید آداپتور اصلی آن را در جعبه گوشی تهیه کنید. برای عملکرد بی نظیر باتری می توانید حساب ویژه ای باز کنید و این را باید یکی از مهم ترین مزیت های دستگاه دانست.

حرف آخر

یکی از بهترین و قدرتمندترین گوشی های هوشمند شیائومی باید مدل Poco M6 Pro باشد که می تواند رضایت بسیاری از کاربران را جلب کند. این دستگاه مجهز به پردازنده های هسته ای قدرتمند است و از طرفی دوربین های باکیفیت آن می توانند تصاویر و فیلم های باکیفیتی بگیرند. اگر قصد خرید یکی از بهترین گوشی های هوشمند شیائومی به نام پوکو ام 6 پرو را دارید، می توانید این دستگاه را به صورت نقدی یا تحویلی از فروشگاه دیجی لند خریداری کنید.