نقد و بررسی گوشی موبایل شیائومی مدل 13T Pro 5G دو سیمکارت با ظرفیت 256 گیگابایت و رم 12 گیگابایت

نقد و بررسی

بررسی Xiaomi 13T Pro

یکی از بهترین گوشی های هوشمند تولید شده توسط شرکت شیائومی را باید Xiaomi 13T Pro معرفی کرد که دارای ویژگی های بسیار خوبی است و می تواند نظر شما را به خود جلب کند. یکی از مهم ترین ویژگی های این دستگاه دوربین، پردازنده، صفحه نمایش و باتری قدرتمند آن است که می تواند بسیار ارزشمند باشد و ترکیب آنها یک گوشی هوشمند قدرتمند را نشان می دهد.

گوشی هوشمند شیائومی 13 تی پرو به لطف طراحی و ظاهر جذاب خود به یکی از پرفروش ترین گوشی های هوشمند رده بالای این شرکت چینی تبدیل شده است و خرید آن می تواند به یکی از موفق ترین خریدهای شما تبدیل شود. اگر قصد خرید Xiaomi 13T Pro را دارید، توصیه می کنیم ابتدا مشخصات فنی آن را بررسی کنید تا بتوانید تصمیم خوبی بگیرید. با بررسی Xiaomi 13T Pro در این قسمت همراه شما خواهیم بود.

طراحی و کیفیت ساخت گوشی شیائومی 13 تی پرو

یکی از بهترین و زیباترین گوشی های هوشمند شیائومی را باید مدل 13T Pro معرفی کرد که دارای ویژگی های منحصر به فرد بسیاری است. این دستگاه موفق به دریافت گواهی IP68 شد که در گوشی های شیائومی نسبت به گوشی های سامسونگ کمتر دیده می شود. وجود گواهی IP68 نشان دهنده مقاوم بودن دستگاه در برابر آب و گرد و غبار است و این را می توان یکی از مزیت های ویژه گوشی دانست. اگر گوشی هوشمند شیائومی 13 تی پرو در عمق 1.5 متری در آب بیفتد، می تواند 30 دقیقه دوام بیاورد.

از دیگر ویژگی های این دستگاه باید قاب پلاستیکی و پشت آن باشد که از پلیمر سیلیکونی یا شیشه ساخته شده است. در قسمت جلویی دستگاه صفحه نمایش بزرگی را مشاهده می کنید که طراحی ناچ ندارد. در قسمت مرکزی بالای صفحه نمایش Xiaomi 13T Pro، یک سوراخ بسیار کوچک وجود دارد که محل قرارگیری سنسور سلفی است. وقتی به اندازه سوراخ در مقایسه با سایر گوشی های هوشمند نگاه می کنید، کاملاً مشخص است که کوچکتر است. از طرفی خبری از وجود حاشیه های زیاد در این دستگاه نیست و می توان گفت ظاهر بسیار جذابی دارد.

وقتی به پشت گوشی هوشمند شیائومی 13 تی پرو نگاه کنید، یک ماژول دوربین مربعی بزرگ را مشاهده خواهید کرد. این ماژول دوربین شامل سنسورها است و وقتی به آن نگاه می کنید، فلاش LED و متنی با نام لایکا مرتبط با نوع سنسور توجه کاربران را به خود جلب می کند. در گوشه سمت چپ پایین پشت گوشی شیائومی 13 تی پرو، عبارت شیائومی قرار گرفته و نشان دهنده اصالت دستگاه است. یکی دیگر از ویژگی های مهم گوشی هوشمند شیائومی 13 تی پرو جنس بدنه آن است که بسیار جذاب است و می تواند نظر کاربران را به خود جلب کند.

در سمت راست گوشی هوشمند شیائومی 13 تی پرو، کلیدهای تنظیم صدا و پاور قرار گرفته اند که می توان آن ها را مشابه سایر گوشی های هوشمند نامید. در واقع کلید پاور در پایین کلیدهای تنظیم صدا قرار دارد و جالب است بدانید که کلید تنظیم صدا به صورت یکپارچه در دسترس است. با فشار دادن قسمت بالای کلید، شاهد افزایش صدا و با فشار دادن قسمت پایین، شاهد کاهش صدا خواهید بود.

هیچ سوراخ یا ورودی در سمت چپ گوشی هوشمند Xiaomi 13T Pro مشاهده نخواهید کرد. در واقع سمت چپ فقط بدنه است و چیز خاصی در بالای دستگاه به چشم نمی خورد. وقتی به پایین دستگاه نگاه می کنید، پورت Type-C را می بینید که در کنار آن، اسلات سیم کارت قرار دارد. توجه داشته باشید که یک سوراخ کوچک در کنار شیار سیم کارت وجود دارد که باید با استفاده از سوزن مخصوص آن را جدا کنید. این پین به شما امکان می دهد سینی را بردارید و سیم کارت های خود را وارد کنید. همچنین در کنار پورت Type-C اسپیکر آن قابل مشاهده است که قدرت قابل توجهی دارد و در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

وقتی گوشی هوشمند Xiaomi 13T Pro را روی میز یا سطح صافی قرار می دهید، باید بدانید که می تواند سرخورده یا سرخورده شود. البته این مشکل آنقدرها هم جدی نیست و با خرید قاب برای آن می بینید که مشکل حل می شود و دیگر مشکلی در این زمینه وجود ندارد. البته باید به وزن ایده آل 200 گرمی شیائومی 13 تی پرو نیز اشاره کرد که با مشخصات فنی و جنس بدنه خاص خود همچنان سبک بوده و می توان آن را یکی از گزینه های جذاب موجود دانست. اگرچه گفته شد دستگاه فاقد حاشیه است، اما باید بدانید که نسبت صفحه نمایش به بدنه گوشی شیائومی 13 تی پرو برابر با 87.5 درصد است که می تواند گفته ما را به خوبی ثابت کند. از طرفی داشتن محافظ صفحه نمایش توانسته بر قابلیت ها و ویژگی های دستگاه بیفزاید.

اگر قصد خرید یکی از بهترین گوشی های هوشمند بازار تولید شده توسط شیائومی را دارید، شیائومی 13 تی پرو یکی از بهترین انتخاب ها خواهد بود. هم اکنون می توانید شیائومی 13 تی پرو را از فروشگاه اینترنتی دیجی لند سفارش و خریداری کنید. جنس بدنه شیائومی 13 تی پرو نه تنها جذابیت بسیار منحصر به فردی دارد، بلکه برای کاربرانی که قصد استفاده از دستگاه را دارند می تواند کاملا کاربردی و منحصر به فرد باشد. اگر شما به عنوان یک کاربر به ظاهر دستگاه اهمیت زیادی می دهید، باید بگوییم که شیائومی 13 تی پرو می تواند ظاهری جذاب به شما بدهد و از آن نهایت لذت را ببرید.

صفحه نمایش Xiaomi 13T Pro

گوشی هوشمند شیائومی 13 تی پرو به صفحه نمایش 6.67 اینچی AMOLED با وضوح 1220 در 2712 پیکسل در جلو مجهز شده و از نرخ رفرش 144 هرتز پشتیبانی می کند. از طرفی این گوشی هوشمند از Dolby Vision و HDR10+ پشتیبانی می کند که می توان آن را یکی از ویژگی های مهم دستگاه دانست. روشنایی را باید یکی از ویژگی های مهم صفحه نمایش دانست، زیرا می تواند تاثیر زیادی بر تجربه و نظر کاربر داشته باشد.

این نمایشگر می تواند 2600 نیت روشنایی را در بالاترین حالت ارائه دهد که قطعا تاثیر زیادی در نظر کاربران خواهد داشت; این سطح روشنایی به کاربران این امکان را می دهد که در نور خورشید یا خارج از خانه به خوبی صفحه نمایش را ببینند. از طرفی یک محافظ صفحه نمایش Corning Gorilla Glass 5 در جلوی دستگاه تعبیه شده که ضریب ایمنی دستگاه را تا حد زیادی افزایش می دهد.

بد نیست بدانید صفحه نمایش شیائومی 13 تی پرو از 68 میلیارد رنگ پشتیبانی می کند که می تواند وضوح و کیفیت بالایی را ارائه دهد. از طرفی نسبت صفحه نمایش به بدنه برابر با 87.5 درصد است که نشان می دهد بیشتر فضای جلوی گوشی از صفحه نمایش تشکیل شده است. این دستگاه هیچ گونه لبه اضافی که بتواند زیبایی آن را تحت تاثیر قرار دهد ندارد.

بلندگوی گوشی شیائومی 13 تی پرو

اگر کیفیت و حجم تلفن همراه برای شما مهم است، باید بدانید که شیائومی 13 تی پرو مجهز به بهترین و باکیفیت ترین اسپیکر است که می تواند نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. یکی از مهم ترین ویژگی های گوشی هوشمند شیائومی 13 تی پرو، کیفیت صدا است. همانطور که می دانید گوشی های هوشمند معمولا حجم زیادی را ارائه می دهند و کیفیت آن قابل قبول نیست، اما خوشبختانه شرایط در شیائومی 13 تی پرو ایده آل است و می تواند توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. بنابراین می توان گفت که کیفیت اسپیکر Xiaomi 13T Pro بی نقص خواهد بود.

نرم افزار و سنسور امنیتی Xiaomi 13T Pro

گوشی هوشمند شیائومی 13 تی پرو مجهز به رابط کاربری MIUI 14 است که مبتنی بر اندروید 13 است و با عملکرد خیره کننده خود می تواند رضایت کاربران را جلب کند. شما می توانید از آخرین ویژگی های نرم افزار ارائه شده توسط اندروید به خوبی استفاده کنید و نیازهای نرم افزاری خود را برآورده کنید. از طرفی باید بدانید که این دستگاه در زمینه های مختلف قابل استفاده است و جالب است بدانید که می تواند آپدیت سیستم عامل و رابط کاربری جدید شیائومی را نیز دریافت کند.

یکی از مهم ترین ویژگی های گوشی هوشمند شیائومی 13 تی پرو را باید مجهز بودن به سنسور محافظ اثر انگشت در نمایشگر دانست. این سنسور می تواند سرعت تشخیص بالایی را برای کاربران فراهم کند. اگر قصد دارید امنیت دستگاه را در بالاترین سطح قرار دهید، استفاده از حسگر اثر انگشت را توصیه می کنیم، اما همچنان می توانید از امکانات نرم افزاری مانند رمز عبور، رمز عبور، الگو و حتی سیستم تشخیص چهره بهره ببرید.

البته ما واقعاً استفاده از سیستم تشخیص چهره را توصیه نمی کنیم، زیرا بسیاری از کاربران در مورد تقلب آن هشدار داده اند، در حالی که حسگر اثر انگشت می تواند ضریب ایمنی بالاتری را ارائه دهد. اگر قابلیت های نرم افزاری و امنیت دستگاه برای شما مهم است، باید بدانید که شیائومی 13 تی پرو را می توان گزینه ایده آلی دانست.

سخت افزار گوشی Xiaomi 13T Pro

یکی از مهم ترین بخش های هر گوشی هوشمند باید پردازنده و GPU باشد که عملکرد دستگاه را تضمین می کند. اگر قصد خرید یکی از بهترین گوشی های هوشمند را دارید، این دستگاه قطعا شما را راضی خواهد کرد.

Xiaomi 13T Pro به پردازنده اصلی MediaTek Dimensity 9200+ مجهز است و به عنوان یک پردازنده پایه تراشه 4 نانومتری شناخته می شود. از طرفی این دستگاه قدرت گرافیکی خود را مدیون پردازنده Immortalis-G715 MC11 است که تاثیر زیادی در عملکرد دستگاه خواهد داشت. این پردازنده هشت هسته ای در کنار پردازنده گرافیکی دستگاه می تواند عملکرد بی نظیری را در اختیار کاربران قرار دهد. اگر به اجرای بازی ها یا برنامه های سنگین علاقه دارید، به شما توصیه می کنیم این دستگاه را به عنوان یکی از بهترین گوشی های هوشمند انتخاب و خریداری کنید تا بتوانید از پس آخرین بازی ها یا برنامه ها برآیید.

خبر دیگر اینکه Xiaomi 13T Pro از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی کند و باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشید. در واقع این دستگاه فضای ذخیره سازی محدودی را در اختیار شما قرار می دهد و جالب اینکه فضای ذخیره سازی گوشی شیائومی 13 تی پرو حداقل از 256 گیگابایت در دسترس خواهد بود. نوع حافظه ذخیره سازی داخلی دستگاه UFS 4.0 است که می تواند انتقال اطلاعات با سرعت بالا را برای شما فراهم کند.

اگر قصد خرید یکی از بهترین گوشی های هوشمند تولید شده توسط شرکت شیائومی را دارید که دارای امکانات فراوانی است، بدون شک شیائومی 13 تی پرو می تواند یکی از بهترین گزینه ها باشد. این دستگاه با بهترین قیمت با گارانتی معتبر در فروشگاه اینترنتی دیجی لند برای فروش عرضه می شود و می توان گفت قابلیت های منحصر به فردی دارد.

دوربین Xiaomi 13T Pro

یکی دیگر از قسمت های مهم این دستگاه دوربین آن است که می تواند بسیاری از کاربران را راضی کند. در پشت گوشی هوشمند شیائومی 13 تی پرو، دوربین سه گانه قرار دارد که باید به عنوان سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9 نام برد. در کنار سنسور اصلی یک سنسور تله فوتو 50 مگاپیکسلی قرار دارد و باید به سنسور سوم آن که یک سنسور 12 مگاپیکسلی فوق عریض است توجه ویژه ای داشته باشیم.

یکی دیگر از ویژگی های مهم این دستگاه وجود سنسور 20 مگاپیکسلی سلفی است که می تواند تصاویر و فایل های ویدئویی قدرتمندی را ثبت کند. اگر قصد خرید Xiaomi 13T Pro را دارید اما در مورد کیفیت و قدرت دوربین محصول شک دارید، باید بگوییم که Xiaomi 13T Pro می تواند رضایت کامل شما را جلب کند و شرایط ایده آلی را برای شما ایجاد کند.

باتری شیائومی 13 تی پرو

اگر به دنبال خرید یک گوشی هوشمند مجهز به باتری قدرتمند هستید، توصیه می کنیم شیائومی 13 تی پرو را به عنوان یکی از گزینه های اصلی بودجه در نظر بگیرید. این دستگاه انرژی لازم را از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی دریافت می کند و می تواند نیازهای کاربر را برای مدت طولانی برطرف کند. البته نباید از فناوری شارژ سریع کابل 120 واتی غافل شد که می تواند ظرف 19 دقیقه ظرفیت باتری را از صفر به 100 درصد برساند. بدون شک باید قدرت بالای باتری شیائومی 13 تی پرو را یکی از ویژگی های مهم آن دانست که تاثیر بسزایی در عملکرد دستگاه خواهد داشت.

حرف آخر

اگر می خواهید یکی از بهترین گوشی های هوشمند را خریداری کنید، توصیه می کنیم شیائومی 13 تی پرو را به عنوان یکی از گزینه های اصلی در نظر بگیرید. این گوشی هوشمند دارای ویژگی های منحصر به فرد بسیاری است که می تواند توجه کاربران را به خود جلب کند. یکی از مهم ترین مزایای آن دوربین قدرتمند دستگاه در کنار پردازنده و صفحه نمایش باکیفیت است. همچنین لازم است بدانید که گوشی هوشمند Xiaomi 13T Pro از باتری قدرتمندی تغذیه می کند که می تواند توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. اگر قصد خرید شیائومی 13 تی پرو را دارید، باید بدانید که امکان خرید دستگاه با گارانتی معتبر و بهترین قیمت از فروشگاه اینترنتی دیجی لند وجود دارد.