نقد و بررسی گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S23 Ultra 5G ظرفیت 256 گیگابایت و رم 12 گیگابایت- ویتنام

نقد و بررسی

بررسی Samsung Galaxy S23 Ultra

سامسونگ با تولید گوشی های هوشمند قدرتمند توانسته سهم زیادی از بازار جهانی را به خود اختصاص دهد و این موضوع را باید یکی از ویژگی های مهم آن دانست. یکی از مهم ترین و بهترین گوشی های هوشمند تولید شده توسط این شرکت سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا است که دارای امکانات بسیار خوبی است و می تواند رضایت کاربران را جلب کند. این دستگاه مجهز به پردازنده، دوربین، نمایشگر و باتری قدرتمندی است که هر کدام می توانند تاثیر مستقیمی بر عملکرد دستگاه داشته باشند. اگر قصد خرید گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا را به عنوان یکی از بهترین و ارزشمندترین گوشی های هوشمند تولید شده توسط غول فناوری کره جنوبی دارید، به شما توصیه می کنیم که گلکسی اس 23 اولترا را به عنوان یکی از گزینه های اصلی در نظر بگیرید. در این قسمت قصد داریم با بررسی Samsung Galaxy S23 Ultra همراه شما باشیم; با ما همراه باشید.

طراحی و کیفیت ساخت گوشی Samsung Galaxy S23 Ultra

خوشبختانه سامسونگ توانسته شرایط ایده آل و منحصر به فردی را در زمینه طراحی گوشی های هوشمند خود به ویژه گوشی های هوشمند پرچمدار خود ایجاد کند. این دستگاه دارای ویژگی های طراحی خاصی است که وقتی گوشی در دست کاربر قرار می گیرد احساس رضایت می کنید. وزن گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا 234 گرم است که به شما این امکان را می دهد تا بدون احساس خستگی به راحتی دستگاه را برای مدت طولانی در دست بگیرید. البته نسبت به سایر دستگاه ها کمی سنگین تر است اما می توان گفت وزن آن با سایز بزرگ آن ترکیب شده و به این ترتیب احساس بدی نداریم.

یکی از مهم ترین ویژگی های گوشی هوشمند Samsung Galaxy S23 Ultra طراحی و جنس بدنه آن است. توجه داشته باشید که بدنه گلکسی اس 23 اولترا از آلومینیوم ساخته شده است و می تواند طول عمر بسیار بالایی داشته باشد. از طرفی باید به گواهی IP68 آن اشاره کرد که نشان دهنده مقاوم بودن دستگاه در برابر آب و گرد و غبار است. اگر بخواهیم به طور دقیق تری مقاومت دستگاه را بیان کنیم، باید گفت که گوشی سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا می تواند 30 دقیقه در عمق 1.5 متری مقاومت کند که زمان کافی برای نجات دستگاه را در اختیار شما قرار می دهد.

حالا گوشی را جلوی خود بگیرید تا با هم نگاهی به طراحی دستگاه بیندازیم. با یک قاب مستطیلی روبرو هستیم که بسیار جذاب است و می تواند در یک نگاه توجه کاربران را به خود جلب کند. در قسمت جلویی دستگاه شاهد صفحه نمایش بزرگی هستیم که هیچ حاشیه ای ندارد و این مشکل را باید یکی از ویژگی های مهم آن دانست. از طرفی این دستگاه با نمایشگر لبه به لبه عرضه می شود و این نشان می دهد که کوچکترین حاشیه ای در کناره ها مشاهده نخواهید کرد اما وقتی به تصویر دستگاه نگاه می کنید مشخص است که حاشیه کمی در بالا و پایین در مرکز بالای گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا، یک دهانه کوچک را می بینید که سنسور سلفی در آن قرار دارد. به لطف حسگر سلفی در قسمت مورد نظر می توانید تصاویر و فایل های ویدیویی مختلف را با کیفیت بالا ثبت و ضبط کنید و از طرفی از آن برای برقراری تماس تصویری استفاده کنید.

اکنون باید به سمت راست گوشی هوشمند Samsung Galaxy S23 Ultra نگاه کنید. در این قسمت محل قرارگیری کلید پاور را مشاهده می کنید و کلیدهای تنظیم صدا در بالا قرار دارند. توجه داشته باشید که به جای جدا بودن دکمه های ولوم، دکمه های افزایش و کاهش صدا یکپارچه شده اند و این نشان می دهد که هیچ جدایی بین آنها وجود ندارد. وقتی به سمت چپ قاب گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا نگاه می‌کنید، تنها یک قاب صاف و بدون هیچ قطعه اضافی برای نشان دادن بهترین عملکرد آن خواهید دید.

در ادامه بررسی طراحی سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا، توصیه می کنیم نگاهی به قسمت پایینی دستگاه داشته باشید. در این قسمت پورت Type-C را مشاهده می کنید که به شما امکان می دهد دستگاه خود را با سرعت بالا شارژ کنید. در کنار درگاه Type-C، شیار سیم کارت را مشاهده خواهید کرد. همچنین یک اسپیکر در کنار درگاه Type-C وجود دارد که به خوبی مشخص است و می تواند صدایی عالی ارائه دهد. در کنار آن ها بخشی مربوط به محل قرارگیری قلم S به چشم می خورد. قلم نوری این گوشی در قسمت مربوطه قرار می گیرد و انتهای آن به گونه ای با دستگاه ترکیب می شود که علاوه بر ضد آب بودن به عنوان بخشی از بدنه دستگاه قابل تشخیص باشد. اجرای طراحی سامسونگ در Galaxy S23 Ultra قابل ستایش است و این می تواند خبر خوبی برای مصرف کنندگان باشد.

قسمت پشتی سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا را باید یکی از مهم ترین قسمت های طراحی این دستگاه دانست. این گوشی هوشمند دارای یک دوربین چهارگانه در پشت است و این سنسورها به صورت عمودی و در دو خط کنار هم در کنار فلاش LED قرار گرفته اند. سه سنسور دایره ای بزرگ را می بینید که به صورت عمودی به سمت یکدیگر قرار گرفته اند و از طرف دیگر سنسورهای دیگر و فلاش LED در سمت راست قرار دارند. از طرفی کلمه Samsung در قسمت پایین پشت گوشی به زبان انگلیسی نوشته شده است.

بدنه دستگاه صاف است و وقتی گوشی را در دست بگیرید احساس بسیار خوبی خواهید داشت. از طرفی سنسورها از بدنه به سمت بیرون جهت گیری می کنند و در صورت قرار گرفتن روی میز صاف باعث می شوند گوشی سر بخورد و این مشکل باعث می شود قاب شخص ثالث خریداری کنید. با خرید قاب مشکل لیز خوردن و بیرون آمدن دوربین ها حل می شود. اگر قصد خرید یکی از بهترین و با ارزش ترین گوشی های هوشمند سامسونگ را دارید، گلکسی اس 23 اولترا بدون شک یکی از بهترین گزینه های موجود است. طراحی این دستگاه منحصر به فرد است و می تواند رضایت کاربران را جلب کند. در ادامه به سایر قسمت های مهم این دستگاه می پردازیم.

صفحه نمایش Samsung Galaxy S23 Ultra

یکی از مهم ترین قسمت های گوشی هوشمند باید نمایشگر آن باشد و باید بدانید که سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا به صفحه نمایش 6.8 اینچی مجهز است و نوع پنل آن Dynamic AMOLED 2X است. این نمایشگر می تواند قابلیت های مختلفی داشته باشد که یکی از آن ها نمایش باکیفیت و با جزئیات محتوای ویدیویی است.

یکی از مهم ترین ویژگی های صفحه نمایش سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا پشتیبانی از نرخ رفرش 120 هرتز و از سوی دیگر پشتیبانی از محتوای HDR10+ است. زمانی که زیر نور مستقیم خورشید قرار می گیرید، می خواهید میزان نور ارائه شده توسط صفحه نمایش به بالاترین حد خود برسد و باید بدانید که نمایشگر Samsung Galaxy S23 Ultra بهترین است. این دستگاه می تواند حداکثر روشنایی 1750 نیت را ارائه دهد که در نوع خود بی نظیر است.

نسبت صفحه نمایش به بدنه گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا 89.9 درصد است که نشان می دهد بیشتر قسمت جلویی گوشی توسط صفحه نمایش پوشانده شده و بدون حاشیه است. از طرفی باید به رزولوشن 1440 در 3088 پیکسل دستگاه اشاره کرد که نشان می دهد محتوای مختلف با کیفیت بالایی نمایش داده خواهد شد. یکی از مهم ترین ویژگی های این دستگاه، محافظ صفحه Corning Gorilla Glass Victus 2 است و باید بدانید که از قابلیت نمایش همیشه روشن پشتیبانی می کند. اگر می خواهید یکی از بهترین صفحه نمایش های موجود در گوشی های هوشمند را ببینید، گلکسی اس 23 اولترا قطعا انتخاب خوبی است. از طرفی باید بدانید که این دستگاه دارای نرخ تازه سازی تطبیقی ​​است که سامسونگ ادعا می کند می توان آن را تا 1 هرتز کاهش داد که می تواند ستودنی باشد. در ادامه به قسمت های مهم دیگر دستگاه می رویم و آنها را بررسی می کنیم.

اسپیکر گوشی Samsung Galaxy S23 Ultra

سیستم بلندگوی Samsung Galaxy S23 Ultra آرایش هیبریدی معمولی است که در آن تلفن به بلندگوی پایینی متصل می شود و یک جفت استریو را تشکیل می دهد. توجه داشته باشید که هر یک از اسپیکرها فقط کانال مربوطه خود را پخش می کنند و صدای گوشی در واقع در مقایسه با واحد پایین ضعیف در نظر گرفته نمی شود. کانال ها به صورت عمودی روشن می شوند تا با جهت گیری گوشی در فضا مطابقت داشته باشند، در حالی که هدفون را با کانال سمت چپ در جهت عمودی دریافت خواهید کرد.

گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا توانسته امتیاز بسیار خوبی را در بررسی ها کسب کند. علاوه بر افزایش دسی بل، بهبود نسبت به نسل قبلی کاملاً چشمگیر است. بلندگوهای این دستگاه می توانند صدایی غنی و کامل در سطح پایین ارائه دهند. بد نیست بدانید که این گوشی هوشمند از ارتقای Dolby Atmos پشتیبانی می کند و می توانید از طریق تنظیمات آن را فعال کنید. به طور کلی، کیفیت صدای این دستگاه را باید عالی توصیف کرد.

نرم افزار و سنسورهای امنیتی Samsung Galaxy S23 Ultra

گوشی هوشمند Samsung Galaxy S23 Ultra به طور پیش فرض مجهز به One UI 6 است که به عنوان رابط کاربری انحصاری سامسونگ شناخته می شود. از طرفی علاوه بر رابط کاربری ذکر شده، این دستگاه مبتنی بر اندروید 13 است، اما باید بدانید که آپدیت برای سیستم عامل اندروید 14 نیز در دسترس کاربران قرار می گیرد تا برای مدت 4 سال بدون استفاده از آن از آپدیت های امنیتی استفاده کنند نگرانی به لطف چنین مشخصات نرم افزاری، این دستگاه می تواند عملکرد بی نظیری را ارائه دهد و این خبر خوبی است. اگر قصد خرید یکی از بهترین و قدرتمندترین گوشی های هوشمند با جدیدترین امکانات نرم افزار اندروید را دارید، گلکسی اس 23 اولترا را می توان انتخابی موثر دانست.

یکی دیگر از مزایای این دستگاه حسگر اثر انگشت آن است. گوشی هوشمند گلکسی اس 23 اولترا سامسونگ مجهز به حسگر اثر انگشت اولتراسونیک زیر نمایشگر است که می تواند اثر انگشت را در مدت زمان بسیار کوتاهی شناسایی کند. اگر قصد دارید امنیت دستگاه را در بالاترین سطح قرار دهید، استفاده از این حسگر اثر انگشت را به شما توصیه می کنیم.

اگر علاقه ای به استفاده از حسگر اثر انگشت ندارید، می توانید از ویژگی های نرم افزاری مرتبط با امنیت دستگاه مانند تعیین رمز عبور، الگو، رمز عبور یا حتی تشخیص چهره بهره ببرید. توجه داشته باشید که امنیت ناشی از سیستم تشخیص چهره نمی تواند به خوبی حسگر اثر انگشت باشد، اما کاربران به راحتی می توانند از آن برای ایمن سازی دستگاه استفاده کنند. به طور کلی باید گفت که وضعیت دستگاه از نظر امنیت کامل است و باید از آن تقدیر کرد.

سخت افزار گوشی Samsung Galaxy S23 Ultra

سخت افزار هر گوشی هوشمند را باید مهمترین ویژگی آن دانست. توجه داشته باشید که Samsung Galaxy S23 Ultra به پردازنده اصلی Qualcomm Snapdragon 8 نسل 2 مجهز شده است که می تواند به عنوان یک پردازنده با پایه تراشه 4 نانومتری ارائه شود. یکی از نکات مهمی که در مورد این دستگاه باید بدانید این است که Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2 برای گوشی های سری Galaxy S23 بهینه شده است و می تواند قدرت بیشتری برای اجرای دستورات در مقایسه با نسخه اصلی ارائه دهد.

در کنار پردازنده اصلی این دستگاه، پردازنده گرافیکی Adreno 740 را مشاهده می کنید که با جزئیات بالا می تواند پردازش ها را به سرعت و در کمترین زمان انجام دهد. داشتن چنین پردازنده گرافیکی قدرتمندی می تواند شرایط را برای کاربران تغییر دهد و شرایط جذابی را فراهم کند. نکته مهم دیگری که در مورد Samsung Galaxy S23 Ultra باید به آن توجه کرد این است که دستگاه از کارت حافظه جانبی برای ذخیره سازی پشتیبانی نمی کند. شما باید این سوال را در نظر بگیرید و در انتخاب خود دقت کنید. توجه داشته باشید که می توانید این دستگاه را با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی خریداری کنید. همانطور که مشاهده می شود این دستگاه با چنین رم قدرتمندی می تواند رضایت شما را جلب کند و در کنار حافظه داخلی ذکر شده عملکرد ایده آلی را ارائه دهد. از طرفی نوع حافظه ذخیره سازی دستگاه UFS 4.0 است که نشان می دهد سرعت بالای انتقال اطلاعات یکی از مهم ترین ویژگی های آن خواهد بود.

دوربین گوشی سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا

در پشت گوشی هوشمند Samsung Galaxy S23 Ultra شاهد چیدمان دوربین های قدرتمندی هستیم که هر کدام می توانند عملکرد منحصر به فردی را ارائه دهند. به عنوان مثال، برای اولین بار این دستگاه دارای سنسور قدرتمند 200 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 است. این سنسور قابلیت های فوق العاده ای برای ضبط تصاویر و فایل های ویدئویی با کیفیت دارد و قابل تحسین است.

از طرفی باید بدانید که در کنار سنسور اصلی شاهد یک سنسور تله فوتو پریسکوپ 10 مگاپیکسلی هستیم و جالب است بدانید که دستگاه علاوه بر اینکه با سنسور تله 10 مگاپیکسلی خود می تواند تصاویر و فیلم های باکیفیتی نیز بگیرد. یک سنسور 12 مگاپیکسلی فوق عریض زاویه پوشش سنسور فوق عریض 120 درجه است و می توانید انتظار عملکرد خیره کننده ای را داشته باشید.

یکی دیگر از ویژگی های مهم گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا، وجود سنسور قدرتمند 12 مگاپیکسلی سلفی است که تصاویر و فیلم های باکیفیت می گیرد. از سوی دیگر، این سنسور از بسیاری از ویژگی های مهم مانند HDR10+ و Auto-HDR پشتیبانی می کند. عملکرد این دوربین خیره کننده است و باید بدانید که می تواند شرایط عکسبرداری ایده آلی را ایجاد کند. جالب است بدانید این دستگاه در رندر محیط های تاریک قدرت بالایی دارد و حتی قدرت بزرگنمایی آن به حدی است که می تواند ماه را به نزدیک ترین فاصله خود از شما برساند. بدون شک دوربین های گلکسی اس 23 اولترا را باید به عنوان بهترین و قوی ترین سنسورهای موجود در اختیار مصرف کنندگان معرفی کرد. در ادامه به باتری و قدرت بالای آن اشاره خواهیم کرد.

باتری Samsung Galaxy S23 Ultra

گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا از یک باتری قدرتمند 5000 میلی آمپر ساعتی تغذیه می کند و می تواند انرژی مورد نیاز شما را تامین کند. این دستگاه با داشتن باتری قدرتمند 5000 میلی آمپری می تواند نوید عملکردی ایده آل را بدهد. می توانید روی شارژ آن حساب کنید که با استفاده معقول یک روز دوام می آورد.

از سوی دیگر، این باتری از فناوری شارژ سریع سیمی 45 واتی پشتیبانی می کند که امکان شارژ مجدد گوشی را در مدت زمان کوتاهی فراهم می کند. بر اساس تست های انجام شده باید گفت که ظرفیت 5000 میلی آمپری دستگاه پس از 30 دقیقه اتصال به شارژر 45 واتی می تواند به 65 درصد برسد. علاوه بر این، این دستگاه از فناوری شارژ بی سیم سریع 15 واتی به همراه شارژ معکوس 4.5 واتی پشتیبانی می کند. اگر قصد خرید گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا را دارید، اما با مشخصات فنی و قدرت باتری آن آشنا نیستید، باید بدانید که باتری گوشی پرچمدار سامسونگ در وضعیت بسیار عالی و خوبی قرار دارد.

حرف آخر

سامسونگ به عنوان یکی از بهترین و قدرتمندترین شرکت های فعال در زمینه طراحی و ساخت گوشی های هوشمند قدرتمند توانسته است قابلیت های بسیار خوبی از خود به نمایش بگذارد. یکی از بهترین گوشی های هوشمند تولید شده توسط این شرکت سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا است که از طراحی و مشخصات فنی بسیار خوبی برخوردار است. این دستگاه به لطف مشخصات فنی جذابی که دارد می تواند رضایت شما را جلب کند و بهترین شرایط را برای شما ایجاد کند. در این قسمت سعی شده است مشخصات فنی و ویژگی های مهم آن بررسی شود. اگر قصد خرید Samsung Galaxy S23 Ultra را دارید، می توانید این کار را به راحتی از فروشگاه DJland انجام دهید.