نقد و بررسی گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A05 ظرفیت 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت

نقد و بررسی

بررسی سامسونگ گلکسی A05

یکی از شرکت هایی که با تولید انواع گوشی های هوشمند پرچمدار و میان رده توانسته سهم زیادی از بازار جهانی را به خود اختصاص دهد سامسونگ نام دارد. این شرکت توانسته گوشی های هوشمند خود را به گونه ای تولید کند که در کوتاه مدت بتواند با عملکرد درخشان خود پاسخگوی کاربران مختلف باشد. نام این شرکت سامسونگ است که لقب غول فناوری کره جنوبی را برای خود به ارمغان آورده است. این شرکت کره ای به تازگی گوشی مقرون به صرفه جدیدی به نام Samsung Galaxy A05 را روانه بازار کرده است. اگر قصد خرید یکی از بهترین گوشی های هوشمند میان رده و اقتصادی سامسونگ را دارید، قطعا گلکسی A05 یکی از بهترین گزینه های موجود خواهد بود که می تواند شرایط ایده آلی را برای کاربران ایجاد کند. در این قسمت به بررسی قابلیت های گلکسی A05 می پردازیم. با ما بمان.

طراحی و کیفیت ساخت گوشی سامسونگ گلکسی A05

یکی از ویژگی های مهم گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی A05 طراحی آن است. با وجود اینکه شاهد عرضه یک گوشی مقرون به صرفه هستیم، اما باید بدانید که این دستگاه به لطف تیم طراحی سامسونگ ظاهری جذاب دارد و البته ظاهری شبیه به مدل های دیگر دارد. یکی از مهمترین مزایای طراحی این دستگاه طراحی بریدگی آن است. با وجود اینکه شاهد نمایشگر بزرگی در جلو هستیم، اما باید بدانید که ناچ روی آن یکی از مهم ترین مواردی است که در گوشی های مقرون به صرفه قابل تغییر نیست. می توانید از این دستگاه به خوبی استفاده کنید و شرایط ایده آلی را برای خود ایجاد کنید.

شاید وجود قاب کوچک در جلو باعث نارضایتی کاربران شود اما باید پذیرفت که در حال ارائه گوشی ارزان قیمتی هستیم که وجود حاشیه های نسبتا بزرگ یکی از مهم ترین مواردی است که روی آن به چشم می خورد. نکته دیگری که باید در نظر داشت این است که طراحی بدنه در پشت منحصر به فرد است و می تواند رضایت کاربران را جلب کند. وقتی بتوانید گلکسی A05 را در دست بگیرید، خواهید دید که حس خوبی به شما می دهد و این خبر خوبی است. در سمت چپ پشت گوشی سامسونگ گلکسی A05، چینش دوربین های دوگانه را مشاهده خواهید کرد که به صورت عمودی چیده شده اند. در سمت راست این دو سنسور یک فلاش LED قرار دارد که می تواند نور را در اختیار کاربران قرار دهد.

یکی دیگر از نکات مهم در طراحی سامسونگ گلکسی A05 بدنه و فریم پلاستیکی آن است. شاید ذهنیت کاربران نسبت به بدنه پلاستیکی متفاوت باشد اما باید بدانید که با یک گوشی میان رده و مقرون به صرفه روبرو هستیم و از طرفی بدنه این دستگاه از مواد مرغوب ساخته شده است. آیا تا به حال به وزن دستگاه توجه کرده اید؟ همانطور که می دانید وزن گوشی هوشمند یکی از مهم ترین مواردی است که باید به آن توجه کرد. این دستگاه با وزن 195 گرم به عنوان یکی از سبک ترین گوشی های هوشمند سامسونگ شناخته می شود. وزن کم باعث می شود تا کاربران در هنگام دست زدن به دستگاه احساس خستگی نکنند و این خبر خوبی است.

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کنید، قرار دادن دکمه پاور در سمت راست دستگاه و دکمه های تنظیم صدا در بالا است. توجه داشته باشید که این گوشی هوشمند دارای درگاه سیم کارت در سمت چپ است و می توانید با استفاده از پین مخصوص، درگاه سیم کارت را از قسمت مورد نظر خارج کنید. همچنین یک درگاه شارژ در پایین گوشی گلکسی A05 سامسونگ تعبیه شده است که می توانید از آن برای شارژ مجدد گوشی و ایجاد شرایط ایده آل برای کاربران استفاده کنید. اگر قصد خرید گوشی سامسونگ گلکسی A05 را دارید، باید بدانید که این دستگاه از نظر طراحی و کیفیت ساخت دارای مزایای مهمی است که می تواند رضایت شما را به همراه داشته باشد.

صفحه نمایش گوشی سامسونگ گلکسی A05

گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی A05 به صفحه نمایش بزرگ و بی نقص 6.7 اینچی در جلو با وضوح 720 در 1600 پیکسل مجهز شده است. همانطور که مشاهده می شود این دستگاه به لطف چنین نمایشگر بزرگ و باکیفیتی می تواند رضایت کاربران را جلب کند. معمولاً در گوشی‌های میان‌رده سامسونگ صفحه‌نمایش‌هایی به این بزرگی نمی‌بینیم و این یک سنت شکنی محسوب می‌شود.

نسبت نمایشگر به بدنه دستگاه 82.1 درصد اعلام شده است و همانطور که می دانید قسمت زیادی از جلوی گوشی توسط صفحه نمایش پوشانده شده است، اما وجود قاب را نمی توان انکار کرد. همانطور که گفته شد این دستگاه به عنوان یک گوشی مقرون به صرفه شناخته می شود و وجود حاشیه مشکلی کاملا طبیعی است. اگر قصد دارید در حین انجام بازی یا اجرای فایل های ویدیویی از کیفیت بالا بهره مند شوید، باید بدانید که سامسونگ گلکسی A05 را می توان یکی از گزینه های پیش روی شما دانست. این دستگاه با مجهز شدن به نمایشگر جذاب مذکور می تواند شرایط ایده آلی را برای شما فراهم کند.

اسپیکر گوشی سامسونگ گلکسی A05

آیا کیفیت و حجم صدای تلفن همراه برای شما مهم است؟ معمولا گوشی های سامسونگ مجهز به بلندگوهای باکیفیتی هستند که در کنار کیفیت می توانند صدای ایده آلی را ارائه دهند. یکی از مهم ترین ویژگی های این دستگاه را باید مجهز بودن به بلندگوهای باکیفیت دانست که باعث می شود علاوه بر کیفیت صدای قابل قبول به صدایی منحصربفرد گوش دهید که از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر می خواهید گوشی میان رده شما خروجی صدای بالایی داشته باشد، بدون شک سامسونگ گلکسی A05 یکی از گزینه های موجود است.

نرم افزار و سنسورهای محافظ گوشی Samsung Galaxy A05

یکی دیگر از مزیت های مهم گوشی سامسونگ گلکسی A05 قابلیت های نرم افزاری آن است. این دستگاه به سیستم عامل اندروید 13 مجهز است و باید بدانید که به خوبی توسط سامسونگ پشتیبانی خواهد شد. می توانید از آخرین ویژگی های نرم افزاری ارائه شده توسط سیستم عامل اندروید در گوشی هوشمند مقرون به صرفه سامسونگ گلکسی A05 بهره ببرید. این خبر خوبی برای کاربرانی است که قصد دارند از دستگاه به خوبی استفاده کنند.

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کنید این است که سامسونگ گلکسی A05 سنسور اثر انگشت ندارد. شما نمی توانید از این مزیت دستگاه استفاده کنید و باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید. از طرفی این گوشی هوشمند قابلیت های نرم افزاری زیادی در زمینه امنیت دارد که از جمله آنها می توان به رمز عبور، الگو یا رمز عبور اشاره کرد. با این قابلیت های مهم می توانید شرایط را به گونه ای تنظیم کنید که از نظر امنیتی وضعیت را در وضعیت باثباتی قرار دهید.

سخت افزار گوشی سامسونگ گلکسی A05

یکی دیگر از بخش های مهم هر گوشی هوشمند، قابلیت های سخت افزاری آن است. می توانید انتظار عملکرد استثنایی از گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی A05 را داشته باشید. این دستگاه قدرت خود را از پردازنده هسته ای MediaTek Helio G85 می گیرد که یکی از بهترین پردازنده های موجود در گوشی های میان رده است. از طرفی این گوشی موبایل مجهز به پردازنده ای مبتنی بر تراشه 12 نانومتری است که می تواند سرعت ایده آلی را در زمینه پردازش های مختلف در اختیار کاربران قرار دهد.

وجود یک پردازنده هشت هسته ای در گوشی هوشمند گلکسی A05 سامسونگ نشان از سالم بودن دستگاه دارد. از طرفی این موبایل دارای پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2 است که می تواند به عنوان یک گوشی مقرون به صرفه در کنار پردازنده اصلی قدرت بی نظیری را ارائه دهد. از دیگر مزایای این گوشی هوشمند می توان به پشتیبانی از کارت حافظه جانبی اشاره کرد. باید بدانید که این دستگاه از microSD پشتیبانی می کند و در صورت نیاز به فضای ذخیره سازی بیشتر می توانید کارت حافظه خریداری کرده و از آن استفاده کنید. همچنین این دستگاه با رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی در فروشگاه دیجی لند موجود بوده و به صورت مستقیم قابل خرید می باشد. در ادامه وارد قسمت دوربین می شویم که یکی از مهم ترین قسمت های هر گوشی هوشمندی است.

دوربین گوشی سامسونگ گلکسی A05

یکی دیگر از ویژگی های مهم هر گوشی هوشمند دوربین آن است. اگرچه گلکسی A05 به عنوان یک گوشی هوشمند ارزان قیمت شناخته می شود، اما باید به خاطر داشته باشید که کاربران توجه ویژه ای به دوربین این گوشی هوشمند خواهند داشت. در پشت این دستگاه شاهد تنظیمات دوربین دوگانه خواهید بود که دارای سنسور 50 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 در کنار سنسور 2 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 است. از طرفی این دستگاه می تواند عکس هایی با کیفیت عالی بگیرد و این خبر خوبی است. به لطف سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی می توانید عکس هایی با کیفیت بسیار خوب بگیرید. توجه داشته باشید که در قسمت جلویی گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی A05 دارای سنسور 8 مگاپیکسلی سلفی است که می تواند تصویر را در بهترین حالت ممکن ثبت کند. اگر به دنبال یکی از بهترین گوشی های هوشمند مقرون به صرفه با دوربین های مناسب هستید، گلکسی A05 را به شما پیشنهاد می کنیم.

باتری گلکسی A05

یکی دیگر از ویژگی های مهم گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی A05 مجهز بودن آن به باتری 5000 میلی آمپر ساعتی است. این باتری قدرتمند عملکرد بالایی خواهد داشت و می تواند نیروی مورد نیاز را در اختیار کاربران قرار دهد. یکی دیگر از نکات مهم این گوشی هوشمند پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 25 واتی است اما خبری از آداپتور شارژ سریع داخل دستگاه نیست و باید آن را جداگانه خریداری کنید. اگر انرژی باتری برای شما مهم است، توصیه می کنیم این دستگاه را به عنوان یکی از گزینه های اصلی خرید خود در نظر بگیرید.

نتیجه گیری نهایی

سامسونگ با معرفی یک گوشی مقرون به صرفه دیگر به بازار توانسته شرایط ایده آلی را برای مصرف کنندگان ایجاد کند. بدون شک سامسونگ گلکسی A05 باید به عنوان یکی از بهترین دستگاه های موجود معرفی شود. گلکسی A05 را می توانید به راحتی از فروشگاه دیجی لند خریداری و استفاده کنید.