نقد و بررسی گوشی موبایل اپل مدل iPhone 14 pro Max ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت

نقد و بررسی

اپل سرانجام در اواسط سپتامبر و در طی مراسم خیلی دور این شرکت از گوشی موردانتظار خود با نام iPhone 14 Pro Max رونمایی کرد. پس از عرضه این محصول، برخی از طرفداران به دلیل طراحی تکراری آن ناامید شدند، اما از سوی دیگر، اپل همچنان با برخی ویژگی های جدید توانست بسیاری از کاربران را هیجان زده کند. صفحه نمایش همیشه روشن، جزیره پویا و پردازنده جدید از جمله این ویژگی ها هستند.

آیفون 14 پرو مکس مجهز به صفحه نمایش 6.7 اینچی Super Retina XDR OLED به این دلیل است iOS16 همچنین دارای عملکرد همیشه روشن است. طبق ادعای اپل، روشنایی صفحه نمایش می تواند به 1600 نیت برسد و در نور مستقیم و خارج از منزل تا 2000 نیت افزایش یابد. از جمله تغییرات بسیار بزرگی که در آیفون 14 پرو مکس ایجاد شده می توان به بریدگی بالای صفحه نمایش اشاره کرد که یک سوراخ بیضی شکل به نام Dynamic Island است.(جزیره پویا) تغییر در جزیره پویا، تمام اعلان ها متحرک هستند و در بالای صفحه نمایش داده می شوند. طبق گفته اپل، جزیره پویا 30 درصد کوچکتر از ناچ قبلی است. اپل در آیفون 14 پرومکس از تراشه بایونیک A16 از چهار نانومتر استفاده می کند که عملکرد آن در مقایسه با A15 بهبود یافته و سریعتر. با گواهینامه IP68 این گوشی می تواند به مدت 30 دقیقه در عمق 6 متری ایمن بماند.

در این گوشی لنز اصلی واید است (وسیع) 12 مگاپیکسل به 48 مگاپیکسل تغییر یافت. این لنز 65 درصد بزرگتر از لنز قبلی است و عملکرد آن در نور کم بهبود یافته است. لنز تله فوتو 12 مگاپیکسلی است. ضبط نور نیز در لنز فوق عریض است (بسیار عریض) بهبود یافته و روشنایی فلاش دوربین دو برابر شده است.

آیفون 14 پرو مکس کیفیت لنز سلفی را بهبود بخشیده است. این گوشی دارای حافظه داخلی می باشد 512 گیگابایت و حافظه رم 6 گیگابایت به باتری و شارژر 4232 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است MagSafeو چی همچنین از سرعت های 15 و 7.5 وات پشتیبانی می کند. این گوشی 240 گرمی در کشورهای پشتیبانی شده به ارتباطات ماهواره ای نیز مجهز است.