نحوه محاسبه هزینه موشن گرافیک در سال 1403
آفتاب نیوز :
موشن گرافیک این روز ها به ابزاری محبوب برای جلب توجه مخاطبان و انتقال پیام برند تبدیل شده است. اما با تنوع سبک ها و سطح کیفیت موشن گرافیک، تعیین قیمت مناسب برای یک پروژه موشن گرافیک می تواند کمی دشوار و چالش برانگیز باشد.
به همین دلیل در این مقاله، به بررسی عواملی که بر هزینه موشن گرافیک در سال 1403 تاثیر می گذارند می پردازیم و یک راهنمایی جامع برای برآورد دقیق بودجه پروژه های موشن گرافیک ارایه می دهیم. هدف از بررسی هزینه موشن گرافیک این است که بتوانید با درک کاملی از عواملی که بر قیمت موشن گرافیک تاثیر می گذارند، با موشن گرافیست ها مذاکره کرده و بهترین نتیجه را بگیرید.
انواع موشن گرافیک
موشن گرافیک در انواع سبک ها و به روش های مختلفی تهیه می شود. هر یک از این روش های تهیه موشن گرافیک، هزینه متفاوتی دارند. برای اینکه یک بررسی دقیق در مورد انواع موشن گرافیک و هزینه هر یک داشته باشیم، اشاره کوتاهی به انواع موشن گرافیک می کنیم.
· موشن گرافیک دو بعدی
موشن گرافیک دو بعدی با استفاده از اشکال و تصاویر دو بعدی متحرک به وجود می آید. موشن گرافیک دو بعدی نسبت به موشن گرافیک سه بعدی ساده تر است و به همین دلیل قیمت موشن گرافیک دو بعدی کمتر از موشن گرافیک سه بعدی است. این سبک موشن گرافیک اغلب به دلیل قیمت مقرون به صرفه ای که دارد محبوبیت بیشتری هم دارد. از این نوع موشن گرافیک برای ساخت موشن گرافیک تبلیغاتی و ویدیو معرفی محصول و… استفاده می شود.
· موشن گرافیک سه بعدی
در موشن گرافیک سه بعدی از مدل های سه بعدی برای ساخت ویدیو استفاده می شود. موشن گرافیک سه بعدی نیاز به صرف زمان و تخصص بیشتری دارد. نتیجه کار هم طبیعی تر و حرفه ای تر است. طبیعی است که این نوع موشن گرافیک باید توسط فردی متخصص و حرفه ای طراحی شود. در نتیجه قیمت این نوع موشن گرافیک بیشتر از موشن گرافیک دو بعدی است.
· استاپ موشن
در روش استاپ موشن از اشیای واقعی برای ساخت موشن گرافیک استفاده می شود. حرکت آهسته اجسام و عکاسی از آن ها و کنار هم گذاشتن این تصاویر باعث به وجود آمدن استاپ موشن می شود. این روش ساخت موشن گرافیک که بسیار هم خلاقانه است به تجهیزات فیلمبرداری نیاز دارد و، چون کاری زمانبر است هزینه نسبتا زیادی دارد.
· موشن گرافیک ترکیبی
موشن گرافیک ترکیبی هم همانطور از نامش مشخص است ترکیبی از روش های طراحی موشن گرافیک است که اشاره شد. موشن گرافیک ترکیبی هم روشی خلاقانه و منحصر به فرد در طراحی موشن گرافیک است. هزینه طراحی موشن گرافیک ترکیبی هم با سایر روش ها متفاوت است.
کاربرد و مزایای موشن گرافیک
محتوا های ویدیویی جذابیت بصری زیادی دارند و در این میان، موشن گرافیک جایگاه ویژه ای در جلب توجه مخاطبان دارد. از موشن گرافیک برای اهداف مختلفی مثل تبلیغات، آموزش، معرفی محصول و … استفاده می شود.
موشن گرافیک ها مزایای بازاریابی زیادی دارند. موشن گرافیک جذابیت و گیرایی زیادی دارد و در ذهن مخاطب باقی می ماند. همچنین موشن گرافیک به ساده ترین حالت ممکن مفهوم را منتقل می کند. محتوا های ویدیویی معمولا سریع ترین روش برای انتقال مفاهیم هستند. در کنار همه مزایایی که برای موشن گرافیک گفته شد، میتوان یک محتوای موشن گرافیک را در پلتفرم های مختلفی منتشر کرد. پس با یک بار هزینه کردن برای تولید یک محتوای موشن گرافیک، میتوان از آن بار ها و بار ها در شبکه های اجتماعی مختلف، پلتفرم های انتشار محتوای ویدیویی، وب سایت و … استفاده کرد.
با این تفاسیر صرف نظر از اینکه هزینه موشن گرافیک چقدر باشد باز هم در مقابل کاربرد و مزایایی که دارد یک روش بازاریابی مقرون به صرفه است. در ادامه میخواهیم بدانیم چه عواملی بر قیمت موشن گرافیک تاثیر مستقیم دارند.
چه عواملی بر قیمت موشن گرافیک تاثیر گذار هستند؟
زمانی که قصد سفارش موشن گرافیک دارید باید بدانید که چه عواملی در تعیین قیمت آن تاثیر گذار است تا با مقایسه مراکز مختلف، بهترین و مقرون به صرفه ترین خدمات را انتخاب کنید. در ادامه این عوامل را مرور می کنیم:
1- سبک موشن گرافیک: در بخش قبلی مفصلا در مورد انواع سبک موشن گرافیک و تاثیر آن بر قیمت سفارش موشن گرافیک صحبت کردیم.
2- پیچیدگی موشن گرافیک: میزان پیچیدگی، جزییات، انیمیشن ها، جلوه های ویژه به کار رفته در موشن گرافیک، مدت زمان انجام پروژه و برخی جزییات دیگر بر قیمت گذاری موشن گرافیک تاثیر دارند.
3- کیفیت موشن گرافیک: اینکه موشن گرافیک چه سطح کیفی داشته باشد و تا چه حد حرفه ای و تخصصی طراحی شده باشد هم در قیمت گذاری آن تاثیر دارد. میکس و صداگذاری و تدوین موسیقی و… از جمله عواملی هستند که کیفیت موشن گرافیک را مشخص می کنند.
4- مدت زمان موشن گرافیک: طول موشن گرافیک یکی دیگر از عواملی است که در هزینه موشن گرافیک تاثیر میگذارد.
5- سابقه و تخصص گرافیست: مهارت، تجربه و تخصص موشن گرافیست هم به طور مستقیم در قیمت گذاری پروژه تاثیر خواهد داشت.
راهنمای برآورد هزینه موشن گرافیک در سال 1403
برای اینکه بتوانید برآورد دقیقی از میزان هزینه موشن گرافیک به دست آورید باید نیاز ها را به طور دقیق معین کنید و نیاز ها و انتظارات خود را در قالب یک چک لیست در اختیار گرافیست قرار دهید. نمونه کار های گرافیست های مختلف را بررسی کنید و قیمت ها را با هم مقایسه کنید. همچنین از چند موشن گرافیست مبلغ پیشنهادی آن ها را بپرسید و جزییات کار ها را با دقت بررسی کنید. برای براورد هزینه موشن گرافیک بهترین راه مذاکره با فریلنسر و گرافیست است. در این مرحله می توانید هر موضوعی که برای شما ایجاد ابهام می کند را مطرح کنید و از طریق مذاکره به نتیجه برسید.
شرکت طراحی موشن گرافیک
پیدا کردن چندین موشن گرافیست حرفه ای و بررسی نمونه کار های آن ها و مذاکره با هریک می تواند کمی زمانبر باشد. در این مواقع گزینه بهتری وجود دارد. شما با مراجعه به یک شرکت خدمات دیجیتال مارکتینگ و یا فقط از طریق یک تماس تلفنی می توانید هماهنگی های لازم برای طراحی موشن گرافیک را انجام دهید. کارشناسان مجموعه، با بررسی نیاز های شما، پروژه را قیمت گذاری کرده و به گرافیست مورد تایید خود ارجاع می دهند. در این حالت با صرف کمترین زمان بهترین خدمات را دریافت خواهید کرد. یکی از مراکز دیجیتال مارکتینگ شناخته شده در این زمینه، رایا مارکتینگ است.
رایا مارکتینگ در تلاش است که با ارایه خدمات تخصصی و با کیفیت، تمامی چالش های موجود در مسیر دیجیتال مارکتینگ را برای شما هموار کند. با مراجعه به بخش هزینه موشن گرافیک در وب سایت رایا مارکتینگ می توانید در مورد قیمت انواع موشن گرافیک اطلاعات کافی کسب کنید. همچنین نمونه کار های مجموعه رایا مارکتینگ را مشاهده کرده و نزدیکترین گزینه به نیاز خود را انتخاب کنید.