ضرورت حضور حداقل 5 درصد جمعیت دانشجویی هر دانشگاه در المپیادهای ورزش فناورانه

معاون وزیر علوم خبر داد؛

ضرورت حضور حداقل ۵ درصد جمعیت دانشجویی هر دانشگاه در المپیادهای ورزش فناورانه

رییس سازمان امور دانشجویان گفت: تا کنون 3 هزار و 800 نفر در این المپیاد ثبت نام کرده اند ما انتظار داریم حداقل 5 درصد جمعیت دانشجویی هر دانشگاه در این المپیاد شرکت کنند.

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری دکتر نانو، هاشم داداش پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان امور دانشجویان در مراسم اختتامیه دومین نشست مدیران امور دانشجویی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور که به میزبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری در حال برگزاری است، گفت: آیین نامه همیار دانشجو با هدف کمک به دانشجویان اصلاح شده است، در این راستا دانشگاه ها از ظرفیت دانشجویان استفاده می کنند و در مقابل حق الزحمه آن را پرداخت می نمایند.

داداش پور با بیان اینکه وظیفه من و شما خدمت است، تصریح کرد: حفظ حرمت و کرامت دانشجویان برای خدمت رسانی بسیار حایز اهمیت است و همه ما موظف هستیم خدمتی بی منت داشته باشیم، زیرا ما خادم این مردم هستیم.

رییس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه دانشجویان اوقات فراغت زیادی در دانشگاه ها دارند که باید به صورت هدفمند از آن بهره برد؛ تصریح کرد: سازمان امور دانشجویان با هدف برنامه ریزی برای اوقات فراغت دانشجویان اقدام به برگزاری رویداد های متفاوتی کرده است.

وی با اشاره به اینکه المپیاد ورزش های فناورانه دانشجویی یکی از برنامه های مهم سازمان امور دانشجویان است که در تاریخ وزارت علوم برای اولین بار برگزار می شود؛ ادامه داد: این المپیاد با هدف افزایش روحیه نشاط، امید و پویایی در دانشگاهیان، ارتقای روحیه کار گروهی در بین دانشجویان، شناسایی استعداد های برتر و کمک به هدایت شغلی دانشجویان مستعد اجرا خواهد شد.

 داداش پور با اشاره به اینکه یکی دیگر از اهداف ما ایجاد خلاقیت و فناوری در حوزه ورزش است، افزود: ورزش کشور با تمام پیشرفت هایی که دارد در حوزه فناورانه آنطور که باید رشد نیافته است و ما قصد داریم به بومی سازی ورزش فناورانه بپردازیم.

معاون وزیر علوم تصریح کرد: ثبت نام المپیاد بازی های فناورانه دانشجویی در سامانه ستاو از 27 فروردین آغاز شروع شد و تا 25 اردیبهشت ماه ادامه دارد.

 داداش پور با بیان اینکه همه دانشگاه ها باید پای کار باشند تا تعداد بیشتری از دانشجویان مشغول به موضوعاتی شوند که برای آنها نشاط، رشد خلاقیت و جذابیت را به همراه دارد، اظهار کرد: توجه ما این است تا به خلق، توسعه و تعمیق فناوری در ورزش کمک کنیم. بر اساس آمار 34 میلیون نفر از افراد جامعه به بازی های دیجیتال می پردازند که بخش زیادی از آنها را دانش آموزان و دانشجویان تشکیل داده اند؛ بنابراین برگزاری این المپیاد فرصت بی نظیری است تا از این ظرفیت استفاده کنیم.

رییس سازمان امور دانشجویان با اشاره به اینکه تا کنون 3 هزار و 800 نفر در این المپیاد ثبت نام کرده اند، افزود: از این تعداد، ثبت نام یک هزار و 800 نفر تکمیل نشده است ما انتظار داریم حداقل 5 درصد جمعیت دانشجویی هر دانشگاه در این المپیاد شرکت کنند.