بررسی دوربین عکاسی کانن Canon Eos 90d Dslr Kit Ef-s 18-135mm Is Usm

Canon EOS 90D: یه همراه حرفه ای برای عکاسی

بررسی دوربین عکاسی کانن Canon Eos 90d Dslr Kit Ef-s 18-135mm Is Usm

چند وقته به دنبال یه دوربین جدید بودم. دوربین قبلیم یه مدل قدیمی تر کانن بود که دیگه جوابگوی نیازم نبود. می خواستم یه دوربین با کیفیت و قابلیت های بیشتر داشته باشم تا بتونم عکس های حرفه ای تر بگیرم و در کنار اون یه دوربین که بتونم راحت و بدون دردسر باهاش کار کنم. بعد از کلی تحقیق و مقایسه بالاخره تصمیم گرفتم Canon EOS 90D رو انتخاب کنم.

بررسی دوربین عکاسی کانن Canon Eos 90d Dslr Kit Ef-s 18-135mm Is Usm

چرا EOS 90D؟

بررسی دوربین عکاسی کانن Canon Eos 90d Dslr Kit Ef-s 18-135mm Is Usm

دلایل زیادی وجود داشت که این دوربین رو انتخاب کردم. مهمترینشون سنسور 32.5 مگاپیکسلی بود که کیفیت تصویر فوق العاده ای رو ارائه می کرد. از طرفی سیستم فوکوس اتوماتیک 45 نقطه ای هم قدرت مانور خوبی رو به من می داد.

اولین تجربه: یه کمی گیج کننده بود!

اولین بار که دوربین رو روشن کردم یه کمی گیج شدم! منوهای پیچیده و تنظیمات زیاد یه کم من رو سردرگم کرد. اما بعد از چند روز کار با دوربین با امکانات مختلفش آشنا شدم و بهش مسلط شدم.

کیفیت تصویر حرف نداره!

کیفیت تصاویر حرف اول و آخر رو می زنه! سنسور 32.5 مگاپیکسلی جزئیات رو با دقت فوق العاده ای ثبت می کنه و تصاویر پر از رنگ و عمق می شن.

جدول مقایسه کیفیت تصاویر در ISO های مختلف

ISO کیفیت تصویر
100 فوق العاده بدون نویز
400 عالی نویز ناچیز
1600 قابل قبول نویز قابل مشاهده
6400 قابل قبول نویز قابل توجه

فیلمبرداری عالی برای Vlog

علاوه بر عکاسی دوربین Canon EOS 90D قابلیت فیلمبرداری 4K رو هم ارائه می ده که برای Vlog و ساخت فیلم های کوتاه عالی عمل می کنه. فیلمبرداری 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه امکان ثبت تصاویر روان و با کیفیت رو به شما می ده.

اتصال بی سیم راحت تر از همیشه!

اتصال Wi-Fi و Bluetooth یه مزیت بزرگ برای EOS 90D هست. این ویژگی به من اجازه می داد که تصاویر رو به سرعت به گوشی یا لپ تاپم منتقل کنم بدون اینکه نیاز به اتصال کابل داشته باشم.

Lens Kit انتخابی مناسب

Canon EF-S 18-135mm IS USM لنس کیت دوربین EOS 90D هست که یه لنز همه کاره و مناسب برای اکثر ژانرهای عکاسی محسوب می شه. این لنز با زوم اپتیکال 7.5x امکان عکاسی از سوژه های نزدیک و دور رو فراهم می کنه.

چند نکته که باید بدونید:

  • دوربین EOS 90D یه دوربین سنگین تره و به نظر من برای سفر های طولانی یه کمی سنگین و دست و پا گیر میشه.
  • قیمت دوربین EOS 90D نسبت به رقبای خودش یه کمی بیشتره اما به نظر من ارزش خریدش رو داره.
  • من یه بار در حالت 4K با فریم ریت بالا فیلمبرداری کردم که متوجه شدم حرارت دوربین بالا می ره. پیشنهاد می کنم اگه می خواین در حالت 4K فیلمبرداری طولانی مدت انجام بدین قبلش باتری رو کامل شارژ کنید و دوربین رو به یه سطح خنک قرار بدین.

چند سوال که احتمالاً ذهنتون رو درگیر کرده:

آیا EOS 90D برای مبتدی ها مناسبه؟

بله EOS 90D به خاطر رابط کاربری و امکانات ساده اش برای مبتدی ها یه انتخاب عالیه.

چه نوع لنزی برای این دوربین مناسبه؟

به طور کلی لنزهای EF-S کانن با این دوربین مطابقت خوبی دارن. لنزهای wide-angle برای عکاسی منظره و macro lens برای عکاسی از حشرات و گل ها انتخاب های خوب هستن.

قیمت این دوربین چقدره؟

قیمت Canon EOS 90D با توجه به لنز و گارانتی متفاوت هست. پیشنهاد می کنم قبل از خرید قیمت ها رو در فروشگاه های مختلف مقایسه کنید.

نتیجه گیری:

Canon EOS 90D یه دوربین حرفه ای با کیفیت تصویر بالا قابلیت های متنوع و ارگونومی عالی هست. این دوربین انتخابی مناسب برای عکاسان حرفه ای و مبتدی هست. من به عنوان یه عکاس با تجربه از این دوربین کاملاً راضی هستم و پیشنهاد می کنم به کسانی که به دنبال یه دوربین با کیفیت و امکانات خوب هستن EOS 90D رو انتخاب کنن.

نظر شما چیه؟

نظر شما در مورد Canon EOS 90D چیه؟ تجربه شما با این دوربین چطور بوده؟ تجربیات خودتون رو در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید!