بررسی دوربین عکاسی کانن Canon Eos 6d Mark Ii Body

Canon EOS 6D Mark II: یه همراه خوب برای عکاسی

بررسی دوربین عکاسی کانن Canon Eos 6d Mark Ii Body

خب سلام! امروز می خوایم Canon EOS 6D Mark II رو یه کم بیشتر بشناسیم.

بررسی دوربین عکاسی کانن Canon Eos 6d Mark Ii Body

این دوربین یه انتخاب محبوب برای عکاسان چه مبتدی و چه حرفه ای هست. چرا؟ خب با اینکه یه دوربین فول فریم هست قیمتش نسبت به بقیه دوربین های فول فریم مناسب تره و علاوه بر این کیفیت تصویر خیلی خوب و امکانات پرکاربردی داره. من خودم چند وقت هست که ازش استفاده می کنم و یه سری تجربه باهاش داشتم که می خوام بهتون بگم .

بررسی دوربین عکاسی کانن Canon Eos 6d Mark Ii Body

اولین تجربه ها با Canon EOS 6D Mark II

اولین بار که این دوربین رو تو دستم گرفتم یه احساس خوب به من داد. بدنه دوربین جنس محکمی داره و حس می کنم سال ها می تونم ازش استفاده کنم. علاوه بر این منوی دوربین هم خیلی کاربرپسند هست و به راحتی می تونم تنظیمات دوربین رو تغییر بدم .

کیفیت تصویر: واقعا عالی!

یکی از عوامل مهم در انتخاب دوربین کیفیت تصویر هست. در Canon EOS 6D Mark II کیفیت تصویر واقعا عالی هست. چه در نور کم و چه در نور زیاد تصاویر با جزئیات خوب و رنگ های واقعی ثبت میشن. البته همیشه توصیه می کنم که در نور کم از سه پایه استفاده کنید. یه بار که بدون سه پایه تو یک مکان تاریک عکاسی کردم عکس ها خیلی لرزش داشت و قابل استفاده نبود .

حالت فیلمبرداری : قابل قبول

این دوربین فیلم ها رو با کیفیت Full HD و با نرخ فریم 60 فریم در ثانیه ضبط می کنه. کیفیت فیلم هم قابل قبول هست و برای فیلمبرداری های روزمره مشکلی نداره. ولی اگه شما دنبال یه دوربین برای فیلمبرداری حرفه ای هستید شاید Canon EOS 6D Mark II بهترین انتخاب نباشه. من خودم بیشتر علاقمند به عکاسی هستم و فیلمبرداری با این دوربین را به عنوان یه امکان اضافی می بینم.

اتصال به گوشی : یه ویژگی عالی!

یکی از ویژگی های جدید این دوربین اتصال آن به گوشی هست. با استفاده از برنامه Canon Connect می تونید تصاویر رو به گوشی انتقال بدید از دور دوربین رو کنترل کنید و حتی با دوربین عکس بگیرید. این ویژگی برای من که علاقه مند به عکاسی در موقعیت های خاص هستم خیلی کاربردی هست. مثلا یه بار که می خواستم از یک پرنده در حالت پرواز عکس بگیرم از گوشی خودم دوربین رو کنترل کردم و عکس های زیبایی گرفتم.

باتری : یه نقطه منفی!

باتری Canon EOS 6D Mark II قدرت کافی برای عکاسی در طول روز رو نداره. من در سفر های طولانی معمولا یه باتری اضافی با خودم می برم. اگه شما هم دنبال یه دوربین با باتری قدرتمند هستید شاید این دوربین برای شما مناسب نباشه. ولی با این وجود می تونید با خرید یه باتری اضافی این مشکل رو حل کنید.

لنز : همیشه مهم هست

من معمولا از لنز 24-105 mm Canon با این دوربین استفاده می کنم. این لنز یه لنز خوب و چندکاره هست و برای بیشتر مواقع کافی هست. ولی اگه دنبال عکس های خاص و با کیفیت بالا هستید می تونید از لنز های دیگری مثل لنز 50 mm Canon یا لنز 85 mm Canon استفاده کنید.

مشکلات : یه کم دلسرد کننده

در طول استفاده از این دوربین با یه سری مشکلات هم مواجه شدم. یکی از این مشکلات عملکرد سیستم فوکوس خودکار بود. گاهی وقت ها فوکوس خودکار به درستی عمل نمی کرد و با مشکل فوکوس مواجه میشدم. یه بار که می خواستم از یک حیوان در حالت حرکت عکس بگیرم فوکوس خودکار به درستی عمل نکرد و عکس ها مبهم شدن. البته این مشکل در هر دوربینی ممکن هست و فقط خاص این دوربین نیست.

حل مشکلات : شاید راه حل وجود داشته باشه

برای حل مشکل فوکوس خودکار یه سری راه حل رو امتحان کردم مثل تمیز کردن سنسور دوربین و تغییر تنظیمات فوکوس خودکار. ولی با این وجود هنوز هم گاهی وقت ها با مشکل فوکوس مواجه میشدم. اگه شما هم با این مشکل مواجه شدید می تونید راه حل های دیگری رو امتحان کنید و تجربه خودتون رو با من به اشتراک بگذارید.

جدول مقایسه Canon EOS 6D Mark II با Canon EOS 6D

ویژگی Canon EOS 6D Mark II Canon EOS 6D
رزولوشن 26.2 مگاپیکسل 20.2 مگاپیکسل
سیستم فوکوس خودکار 45 نقطه 11 نقطه
فیلمبرداری Full HD با نرخ فریم 60 فریم در ثانیه Full HD با نرخ فریم 30 فریم در ثانیه
اتصال به گوشی بله خیر
وزن 760 گرم 755 گرم

جمع بندی

Canon EOS 6D Mark II یه دوربین خوب و چندکاره هست که برای عکاسان مبتدی و حرفه ای مناسب هست. کیفیت تصویر عالی امکانات خوب و اتصال به گوشی از ویژگی های خوب این دوربین هست. ولی باتری ضعیف و عملکرد غیر قابل اعتماد سیستم فوکوس خودکار از نقطه ضعف های این دوربین هست. اگر شما هم تجربه استفاده از این دوربین رو دارید لطفاً نظر و تجربه خودتون رو با من به اشتراک بگذارید.

پرسش و پاسخ

1. بهترین لنز برای Canon EOS 6D Mark II کدام هست؟

بهترین لنز برای این دوربین به نوع عکاسی شما بستگی داره. ولی لنز 24-105 mm Canon یه لنز خوب و چندکاره هست که برای بیشتر مواقع کافی هست. اگه دنبال عکس های خاص و با کیفیت بالا هستید می تونید از لنز های دیگری مثل لنز 50 mm Canon یا لنز 85 mm Canon استفاده کنید.

2. چه طور می تونم باتری Canon EOS 6D Mark II رو به مدت طولانی تر شارژ کنم؟

برای شارژ طولانی تر باتری می تونید از شارژر های خارجی با ظرفیت بالاتر استفاده کنید. همچنین می تونید باتری رو در حالت صرفه جویی در انرژی قرار بدید و از ویژگی های مصرف انرژی کم دوربین استفاده کنید.

3. چه طور می تونم عملکرد فوکوس خودکار Canon EOS 6D Mark II رو بهبود بدم؟

برای بهبود عملکرد فوکوس خودکار می تونید تنظیمات فوکوس خودکار رو تغییر بدید سنسور دوربین رو تمیز کنید و از لنز های با کیفیت بالاتر استفاده کنید. همچنین می تونید از حالت فوکوس دستی استفاده کنید و به صورت دستی بر روی سوژه فوکوس کنید.