بررسی دوربین بدون آینه کانن Canon Eos R6 Mirrorless Camera Body

Canon EOS R6: دوست صمیمی من در دنیای عکاسی

بررسی دوربین بدون آینه کانن Canon Eos R6 Mirrorless Camera Body

خب بالاخره بعد از کلی تحقیق و مقایسه Canon EOS R6 رو خریدم و خب چه باید بگم؟! این دوربین یه جور دوست صمیمی جدید برای من شده! راستش قبل از خریدش کلی در موردش تحقیق کردم و کلی هم در مورد قیمتش شک و تردید داشتم. ولی خب بالاخره تصمیم گرفتم ریسکش رو بپذیرم و بگم که پشیمون نشدم! این دوربین یه شاهکاره هم از نظر کیفیت تصویر و هم از نظر عملکرد.

بررسی دوربین بدون آینه کانن Canon Eos R6 Mirrorless Camera Body

بدنه محکم کاربری راحت

بررسی دوربین بدون آینه کانن Canon Eos R6 Mirrorless Camera Body

اولین چیزی که تو چشم میاد بدنه محکم و مقاوم این دوربین هست. جنسش از منیزیم هست که مقاومت زیادی در برابر ضربه و آب و هوا داره. این یعنی میتونم دوربین رو با خیال راحت به هر جایی که بخوام ببرم بدون اینکه نگران آسیب دیدن باشه. طراحی بدنه هم فوق العاده ارگونومیک هست و به راحتی تو دستم جا میشه. هر دکمه و چرخ دنده ای هم دقیقا اونجایی هست که باید باشه. خلاصه اینکه من که خیلی از این بدنه خوشم اومده.

کیفیت تصویر: یه شاهکار!

کیفیت تصویر این دوربین حرف نداره! با سنسور 20 مگاپیکسلی Full Frame تصاویر با جزئیات فوق العاده و رنگ های زنده و طبیعی ثبت میشن. حالا یه نکته جالب: این دوربین یه سنسور Dual Pixel CMOS AF داره که به معنای فوکوس اتوماتیک سریع و دقیق هست.

حالت های مختلف عکاسی: برای هر حالتی یه راه حل

این دوربین حالت های مختلفی برای عکاسی داره. حالت Auto برای موقعیت های معمولی و راحت عکاسی حالت Manual برای کنترل کامل روی تنظیمات و Aperture-Priority برای تنظیم دیافراگم و Shutter-Priority برای تنظیم سرعت شاتر و Program که خودش یه حالت بهینه رو انتخاب میکنه.

فیلمبرداری: حرفه ای و جذاب

Canon EOS R6 برای فیلمبرداری هم یه دوربین حرفه ای هست. با فیلمبرداری 4K و 60 فریم بر ثانیه فیلم های با کیفیت و روان رو می تونید ضبط کنید. البته یه نکته ای که مهم هست حالت 4K تنها تا 30 فریم بر ثانیه ساپورت میشه.

اتصال بی سیم: بدون کابل

این دوربین با وای فای و بلوتوث مجهز شده. این یعنی می تونید تصاویر رو به صورت بی سیم به گوشی و یا تبلت خودتون منتقل کنید.

عمر باتری قابل قبول: اما یه مشکل کوچک!

عمر باتری این دوربین نیز قابل قبول هست. با هر بار شارژ حدود 380 عکس رو می تونید بگیرید. البته اگر از قابلیت فیلمبرداری استفاده کنید عمر باتری خیلی سریع تر کاهش پیدا می کنه. و این یعنی بهتر هست که یه باتری اضافی با خودتون همیشه داشته باشید.

نکات کوچک اما مهم

  1. یکی از نکات منفی این دوربین عدم وجود جک هدفون هست. اگر از هدفون برای صدای فیلم ها استفاده می کنید باید از آداپتور استفاده کنید.
  2. قیمت این دوربین هم کمی بالا هست. اما اگر به دنبال یک دوربین با کیفیت بالا و عملکرد قوی هستید EOS R6 ارزش خرید رو داره.

سوالات متداول در مورد Canon EOS R6

1. این دوربین برای عکاسان مبتدی مناسب هست یا حرفه ای؟

canon EOS R6 هم برای عکاسان مبتدی و هم برای عکاسان حرفه ای مناسب هست. با این حال به خاطر قیمت بالا و تنظیمات متنوع شاید برای مبتدی ها کمی پیچیده باشه.

2. آیا این دوربین با لنزهای EF سازگار هست؟

بله با استفاده از آداپتور EF-EOS R می تونید لنزهای EF رو به این دوربین متصل کنید.

3. آیا این دوربین برای فیلمبرداری 4K با 60 فریم بر ثانیه با حالت Slow Motion مناسب هست؟

بله این دوربین برای فیلمبرداری 4K با 60 فریم بر ثانیه مناسب هست اما با این حال توجه داشته باشید که حالت Slow Motion تا 120 فریم بر ثانیه محدود شده هست.

تجربیات من با Canon EOS R6

تجربه من با Canon EOS R6 خیلی مثبت بود. این دوربین با کیفیت تصویر عالی و عملکرد بی نظیرش من رو کاملاً راضی کرده. من از این دوربین برای عکاسی از طبیعت عکاسی پرتره و حتی عکاسی میکرو استفاده کردم و در همه این مواقع نتایج فوق العاده ای رو مشاهده کردم.

جدول زیر نمونه ای از تنظیمات دوربین و نتایج آن در شرایط عکاسی مختلف رو نشون میده:

شرایط تنظیمات نتیجه
عکاسی از طبیعت در روز ISO 100 سرعت شاتر 1/250 ثانیه دیافراگم f/8 عکس با جزئیات زیاد و رنگ های زنده
عکاسی پرتره در فضای باز ISO 200 سرعت شاتر 1/125 ثانیه دیافراگم f/5.6 عکس با بوکه زیبا و فوکوس دقیق روی چشم
عکاسی میکرو در فضای بسته ISO 400 سرعت شاتر 1/10 ثانیه دیافراگم f/16 عکس با جزئیات بسیار زیاد و فوکوس دقیق

سخن آخر

Canon EOS R6 یک دوربین با عملکرد عالی و کیفیت تصویر فوق العاده هست که می تونه انتظارات هر عکاس رو برآورده کنه. البته قیمت بالا و عدم وجود جک هدفون از نکات منفی این دوربین هست. اما در کل اگر به دنبال یک دوربین با کیفیت عالی و عملکرد قوی هستید Canon EOS R6 ارزش خرید رو داره.

تجربه شما چطور بود؟

تجربه شما با Canon EOS R6 چطور بود؟ لطفا تجربیات خودتون رو در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.