حضور گردشگران 62 کشور در زنجان – خبرگزاری دکتر نانو | اخبار ایران و جهان

حضور گردشگران ۶۲ کشور در زنجان - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

سید سعید صفوی در گفت وگو با خبرنگار دکتر نانو، با اشاره به آمار گردشگران و مسافرانی که طی شش ماهه دوم سال گذشته، زنجان را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کرده اند، گفت: طی این مدت گردشگران و مسافران 62 کشور، از جمله عراق، ترکیه، روسیه و چین از زنجان بازدید کرده اند.

وی با یادآوری اینکه زنجان جزو استان هایی است که جاذبه های گردشگری بی نظیری را در دل خود جای داده است، افزود: از جمله این جاذبه ها می توان به وجود بقاع متبرکه، اماکن مذهبی، آبشارها و نیز تفرجگاه ها اشاره کرده که زمینه حضور 600 هزار نفر را در نوروز امسال فراهم کرده است.

این مسوول با تاکید بر اینکه یکی از تاکیدات ستاد خدمات سفر، فراهم کردن زمینه افزایش گردشگران خارجی و از همه مهم تر ماندگاری گردشگران و مسافران در استان است، اظهار کرد: بی تردید باید از ظرفیت هایی که در زمینه جاذبه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی داریم، نهایت استفاده را ببریم.

وی با بیان اینکه طبق آمار رسمی، برخی از اماکن تاریخی زنجان در نوروز امسال توانست جایگاه خوبی را به لحاظ بازدید گردشگران در سطح کشور به خود اختصاص دهد، خاطرنشان کرد: گنبد سلطانیه و موزه مردم شناسی رختشویخانه زنجان جزو این اماکن تاریخی به شمار می رود که جزو 20 درصد آثار پربازدید نوروزی به ثبت رسیده است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان با اشاره به اینکه فعالیت این ستاد از 24 اسفندماه سال گذشته آغاز شده و تا 17 فروردین ماه امسال ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: تلاش شد با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با عید نوروز، شیونات این ماه عزیز رعایت شود.