جذب بیش از 15 میلیارد تومان اعتبار تسهیلات خوداشتغالی توسط بهزیستی کاشمر

جذب بیش از ۱۵ میلیارد تومان اعتبار تسهیلات خوداشتغالی توسط بهزیستی کاشمر

دکتر نانو/خراسان رضوی رییس اداره بهزیستی شهرستان کاشمر از جذب مبلغ 15 میلیارد و 750 میلیون تومان اعتبار تسهیلات خود اشتغالی طی سال 1402 تاکنون خبر داد.

اعظم حسن زاده در گفت وگو با دکتر نانو، با بیان اینکه تامین اعتبار تسهیلات خوداشتغالی و توانمندسازی افراد تحت پوشش این سازمان از دغدغه ها و چالش های مهم است، گفت: طی سال 1402 تاکنون این اداره نسبت به پرداخت مبلغ 15 میلیارد و 750 میلیون تومان بابت تسهیلات خوداشتغالی اقدام کرده است.

وی افزود: در این مدت مبلغ 653 میلیون و 992 هزار و 900 تومان برای مشوق های بیمه ای اعم از خویش فرمایی معلولین، کارفرمایی معلولین، کارفرمایی نیازمندان و ارتقاء کارایی معلولین به مددجویان و کارفرمایان تحت نظارت بهزیستی شهرستان کاشمر تخصیص یافت و پرداخت شد.

رییس اداره بهزیستی شهرستان کاشمر با بیان اینکه استفاده از ظرفیت کارفرمایان مراکز آموزشی فنی و حرفه ای و بهره گیری از خدمات و ظرفیت شرکت ها و کارخانه ها و حمایت های خیّران از مهمترین راهکارهای اشتغال زایی برای مددجویان است، گفت: فرزندان بالای 18 سال، زنان سرپرست خانوار همچنین افراد دارای معلولیت ذهنی، افراد خانواده بیماران اعصاب و روان و افراد بهبود یافته دارای سابقه پاکی بالای یک سال ازجمله گروه های دارای شرایط دریافت تسهیلات اشتغال بهزیستی به شمار می روند.

حسن زاده ابراز کرد: با توجه به گستردگی خدمات بهزیستی و نیز گسترش جامعه هدف بهزیستی در سال های اخیر و به خصوص با وجود مشکلات اقتصادی خانواده های تحت پوشش، امیدواریم شاهد افزایش اعتبارات بهزیستی و مشارکت خیرین در این زمینه باشیم.

پایان خبر دکتر نانو