تولید هیدروکمپرسور رفت و برگشتی فشار بالا در کشور

تولید هیدروکمپرسور رفت و برگشتی فشار بالا در کشور

متخصصان یک شرکت دانش بنیان ضمن تولید کمپرسور های رفت و برگشتی جهت تراکم طیف وسیعی از گاز ها در ظرفیت ها و فشار های مورد نیاز مشتریان موفق به تولید قطعات برند های مختلف کمپرسور های رفت و برگشتی و انجام خدمات اورهال تجهیزات فشرده سازی شدند.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری دکتر نانو محمد افکن پور مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: کمپرسور ها به عنوان قلب صنایع مختلف شناخته می شوند که وظیفه فشرده کردن گاز را برعهده دارد. در این میان کمپرسور های رفت و برگشتی مهم ترین و پرکاربردترین آنها شناخته می شود. این کمپرسور ها در دو نوع هیدرولیکی و مکانیکی در دنیا عرضه می شوند.

وی ادامه داد: پیش تر در شرکت ما نخستین هیدرو کمپرسور رفت و برگشتی فشار بالا ساخته شد و برای اولین بار در ایران رونمایی شد. در حال حاضر برای افزایش سبد محصولات خود موفق به ساخت اولین کمپرسور های رفت و برگشتی مکانیکی فشار بالای کاملا بومی با تمام استاندارد های روز دنیا پس از حدود ۱۰ ماه شده ایم.

افکن پور افزود: تمام دانش فنی ساخت این کمپرسور ها بومی سازی شده است و حتی حرکتی دورانی میل لنگ به وسیله شاتون ها به حرکت رفت و برگشتی تبدیل شده و به پیستون ها منتقل می شود و باعث رساندن گاز به فشار بالا می شود.

وی تاکید کرد: از این کمپرسور می توان برای فشرده سازی گاز های مختلف همچون هیدوژن گاز طبیعی اکسیژن دی اکسید کربن گاز فلر و … استفاده کرد.

این فعال فناور با اشاره به ویژگی های این محصول دانش بنیان گفت: از ویژگی های منحصر به فرد کمپرسور ساخته شده لرزش بسیار کمتر (حدود نصف) در مقایسه با نمونه های خارجی آن است. با دستیابی به دانش و تکنولوژی ساخت این کمپرسور شرکت قادر به ساخت انواع کمپرسور های رفت و برگشتی مکانیکی (خطی W و V شکل) و همچنین هیدرو کمپرسور ها برای انواع گاز های مختلف تا فشار خروجی ۷۵۰ بار و دبی ۱۰۰۰ متر مکعب بر ساعت است.