بومی سازی تجهیزات سنجش آب و هوا توسط محققان کشور

بومی‌سازی تجهیزات سنجش آب و هوا توسط محققان کشور

محققان یک شرکت دانش بنیان موفق شدند تجهیزات سنجش آب و هوا را بومی سازی کنند. از این تجهیز در فرودگاه ها و مراکز نظامی برای اندازه گیری سرعت و تشخیص جهت وزش باد استفاده می شود.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری دکتر نانو، محققان یک شرکت دانش بنیان موفق شدند تجهیزات سنجش آب و هوا را بومی سازی کنند. از این تجهیز در مراکز حساسی همچون فرودگاه ها و مراکز نظامی برای سنجش داده های مختلفی مانند سرعت و جهش وزش باد استفاده می شود. این محصولات فناورانه بعد از 7 سال کار تحقیقاتی در کشور بومی سازی شد.

جمشیدی از فناوران این شرکت دانش بنیان گفت: محصولات تولیدی این شرکت دانش بنیان با نمونه های آلمانی از لحاظ سرعت آستانه، گواهی کالیبراسیون و کیفیت رقابت می کند.

وی تصریح کرد: قیمت نمونه کانتر آلمانی به تنهایی 1000 یورو است و قیمت کل کانتر با تمام متعلقات آن بین 4 تا 5 هزار یورو است در حالی که قیمت محصول تولیدی شرکت ما 800 یورو است.

وی تاکید کرد: محصولات سنجش آب و هوای این شرکت دانش بنیان هم در داخل و هم خارج از کشور استفاده می شود و تجهیزات و تاسیسات را به فرودگاه ها و مراکز نظامی فروخته ایم.

جمشیدی گفت: در موضوع صادرات نیز محصولات ما به کشور روسیه صادر شده است. همچنین 15 نفر در تولید این تجهیزات بومی دخیل هستند.

جمشیدی خاطرنشان کرد:: استفاده از تجهیزات سنجش هوا در مراکز تخصصی و حساسی همچون فرودگاه ها کاربرد دارد که باید با کمترین خطا داده ها را در اختیار کاربران قرار بدهد.