اجرای طرح نظارتی ویژه آغاز سال تحصیلی در سیریک – خبرگزاری دکتر نانو | اخبار ایران و جهان

اجرای طرح نظارتی ویژه آغاز سال تحصیلی در سیریک - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

سعید ترکمانی پور در گفت وگو با خبرنگار دکتر نانو در تشریح این خبر عنوان کرد: با عنایت به فرا رسیدن ایام بازگشایی مدارس و شروع سال تحصیلی جدید و به تبع آن افزایش تقاضا برای خرید اقلامی نظیر لوازم التحریر کیف و کفش پوشاک و سایر ملزومات دانش آموزان یقین بازرسی صمت و اتاق اصناف نظارت خود بر بازار این اقلام نیز به صورت جدی و بیشتر خواهند کرد.

ترکمانی پور اظهار کرد: این طرح از ۱۵ شهریور آغاز شده و تا ۱۵ دکتر نانو ماه سال جاری ادامه خواهد داشت و انجام گشت مشترک در راستای اجرای بهینه طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس و نظارت و بازرسی از واحدهای صنفی مذکور در طول اجرای طرح به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه گشت مشترک با بازرسان صمت و اتاق اصناف شهرستان سیریک به صورت نظارت ویژه بازگشایی مدارس در سطح این شهرستان در حال اجراست تصریح کرد: با اجرای این طرح بر فروش اقلام پرمصرف دانش آموزان مانند خودکار نوشت افزار دفتر کیف و کفش و مانتو نظارت بیشتری می شود.

ترکمانی پور افزود: هم اکنون اکیپ های بازرسی در شهرستان سیریک در قالب گشت های مشترک با دیگر نهادها برای نظارت بر کالاها در نظر گرفته شده اند و اغلب اقلام پر مصرف دانش آموزان مانند خودکار دفتر کیف و کفش و مانتو شامل بازرسی می شوند.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان سیریک با اشاره به اینکه ستاد خبری و واحد رسیدگی به گزارشات مردمی آماده پاسخگویی و ثبت شکایات شهروندان است افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف می توانند مراتب را از طریق سامانه الکترونیکی و یا از طریق تلفن ۱۲۴ اعلام کنند تا در اسرع وقت مورد بررسی و رسیدگی لازم قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تخلفات این فصل نیز شامل گران فروشی و عدم درج قیمت بر محصول است که در صورت مشاهده هرگونه تخلف با اصناف متخلف برخورد خواهد شد خاطرنشان کرد: در این بازرسی ها چندین واحد صنفی نیز متخلف شناسایی شده اند که پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شدند.