پرونده اعزام حج بسته شد

پرونده اعزام حج بسته شد

انتقال زایران ایرانی به عربستان به ایستگاه پایانی رسید و بیش از 85 هزار و 700 زایر به همراه عوامل خدماتی هم اکنون در عربستان حضور دارند. شهر مدینه نیز قرار است تا پایان امشب از حضور زایران ایرانی تخلیه شود.

به گزارش دکتر نانو، سازمان حج و زیارت اعلام کرد با انتقال 13 کاروان از زایران ایرانی به فرودگاه جده، به تعداد 1834 نفر، عملیات رفت و اعزام حجاج و عوامل ایرانی به عربستان، شب گذشته 21 خردادماه پایان یافت.

انتقال زایران ایرانی به عربستان با 159 پرواز به فرودگاه جده و220 پرواز به فرودگاه مدینه  انجام شد و در مجموع بیش از 85 هزارو 700 زایر از طریق این دو فرودگاه به  عربستان منتقل شدند و هم اکنون در دو شهر مکه و مدینه حضور دارند.

در حال حاضر 83 هزار و 831 زایر در قالب 609 کاروان در شهر مکه حضور دارند. 14 کاروان نیز در مدینه به تعداد 1900 نفر حضور دارند که تا پایان وقت سه شنبه 22 خردادماه از مدینه خارج و در مسجد شجره محرم شده و به مکه مکرمه انتقال می یابند.

خروج زایران ایرانی برای انجام مناسک حج تمتع از روز جمعه آغاز خواهد شد.

نخستین پرواز زایران ایرانی بامداد 24 اردیبهشت ماه از ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد مدینه انجام شد و در مدت 30 روز عملیات رفت جمعا با انجام 379 پرواز به مقصد کشورعربستان انجام شد.

غلامرضا رضایی ـ معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت ـ نیز گفته است: عملیات بازگشت زایران ایرانی به کشور از یک تیر آغاز خواهد شد و خروج شماری از حجاج به سمت ایران با انتقال از مکه به فرودگاه مدینه به صورت ترانزیت خواهد بود.

مسیول ستاد مدینه منوره با اشاره به اتمام روند اعزام زایران مدینه قبل به جوار بیت الله الحرام گفت: امروز حدود دو هزار زایر ایرانی به قصد بجا آوردن اعمال حج از مدینه منوره به مکه مکرمه مشرف خواهند شد.

علی اصغری مسیول ستاد مدینه ـ نیز به دکتر نانو گفت که سه شنبه (22 خرداد) تمام زایران ایرانی باقی مانده در مدینه عازم مکه می شوند. درحال حاضر نزدیک به دو هزار نفر در مدینه حضور دارند که پس از احرام بستن در مسجد شجره با قطار سریع السیر به مکه می روند.

پایان خبر دکتر نانو

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "پرونده اعزام حج بسته شد" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "پرونده اعزام حج بسته شد"، کلیک کنید.